۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۸۶۹۰۷
حجت الاسلام شکریان با انتقاد از تصمیمات آنی ستاد کرونا:

تضعیف عزاداری حسینی از مصادیق بی‌توجهی به شعائر دینی است

تضعیف عزاداری حسینی از مصادیق بی‌توجهی به شعائر دینی است
مازندران - مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با انتقاد از برخی تصمیم های شتاب‌زده مسؤولان در خصوص عزاداری ها، گفت: تضعیف عزاداری حسینی بی توجهی به شعائر دینی است.
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با انتقاد از برخی تصمیمات نسبت به هیأت های مذهبی در ایام ماه محرم، گفت: بسیاری از هیئات مذهبی در کشور در همه بحران های سال های شیوع این ویروس منحوس نقش اثرگذار، فعال و حتی فرهنگ ساز نسبت به حوزه سلامت داشته اند.
 
وی در ادامه با اشاره به نقش اثرگذار و فرهنگ ساز هیأت های مذهبی در حوزه سلامت به ویژه در این شرایط بحرانی کشور، افزود: هیأت های مذهبی، مسجدی ها و تشکل های دینی، مذهبی و قرآنی به تعبیر رهبر معظم انقلاب خوش درخشیدند و در مواجه با این بحران اجتماعی دست از خدمات و یاری رساندن برنداشتن که نمونه آن را حتی امروز در این شرایط کشور شاهد هستیم.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با انتقاد از برخی تصمیم گیری ها نسبت به اقامه عزا و برپایی سوگواری برای سید و سالار شهیدان، تصریح کرد: هیأت های مذهبی در همه سال های شیوع ویروس کرونا به آمار مراکز بازرسی وزارت بهداشت و درمان و برخی نهادهای نظارتی، به رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان توجه کردند و این گونه تصمیم ها در خصوص نهادها و تشکل های دینی و فرهنگی زیبنده نیست.
 
حجت الاسلام شکریان به بیانات سال گذشته رهبری معظم انقلاب اشاره و تاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که مردم مؤمن، مسجدی ها و فعالان حوزه دین به ویژه هیأت های مذهبی در رعایت دقیق شیوه نامه ها و دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان نسبت به دیگر اقشار جامعه مصمم تر و دقیق تر عمل کردند و این تصمیمات با توجه به تخلف عده ای محدود در رعایت نکردن موازین بهداشتی، عادلانه نیست.
 
وی با بیان این که در اکثر مکان های مراسم عزاداری پروتکل های بهداشتی را با شدت و ظرافت رعایت می شود، ادامه داد: موارد بسیار کمی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی گزارَش شده که تذکرات لازم داده می شود و بعد از تذکر متولیان مراسم تمهیدات لازم را به عمل می آورند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با انتقاد از عدم تعطیلی بسیاری از اماکنی که بیشترین عامل سرایت ویروس هستند، افزود: برگزاری مراسم زیرسقف بالای شش متر را زیر سوال می برند در صورتی که سقف مترو ها و قطارهای مترو با آن جمعیت، اتوبوس، هواپیما، پاساژ، بازارها و صف های دارو و مرغ مورد سؤال نیست.
 
این مسؤول فرهنگی با انتقاد شدید از وجود مسافران در سواحل استان، ادامه داد: چرا در موضوع هجوم مسافران در سواحل و تفرجگاه ها کمتر توجه می شود و سکوت می کنند؟ اما مراسم عزادار سیدالشهدا(ع) را به انوع مختلف زیر سوال می برند؟
 
حجت الاسلام شکریان بیان داشت: مقام معظم رهبری همواره ضمن بیان و تذکر رعایت مواد بهداشتی، از عزاداران، هیأت های و متولیان مراسم، بخاطر برگزاری مراسم تقدیر و تشکر کردند اما برخی ها، تنها دستور بستن مراسم را می دهند در حالی که منشأ بسیاری از کمک های مومنانه، پشتیبانی قوی و جهادی از کادر درمان به دولت وقت کمک های شایان و موثری بود که همین مبلغان، هیأتی ها و مساجد انجام دادند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با انتقاد از تصمیم های آنی و خارج از زمان ستاد کرونا، افزود: بسیاری از هیأت ها و متولیان مراسم عزاداری قبل از محرم با توجه به مصوبه ستاد کرونا و شرایطی که مجاز اعلام شد هزینه های هنگفتی نسبت به فصاسازی اقدام کردند، اما متاسفانه بعد از دو سه روز از برگزاری مراسم محرم، هیأتی ها مورد بی مهری قرار گرفتند.
 
وی ادامه داد: ستاد کرونا بهتر است برای اتخاذ چنین تصمیماتی، با متولیان این امر مانند سازمان تبلیغات اسلامی و متولیان امور مشورت کند چرا که همین هیأت ها و مساجد در کنار کادر پرتلاش سلامت درحال خدمات رسانی هستند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به مجاهدت ها و تلاش های هیأت های مذهبی و فعالان حوزه دین در شرایط بسیار حساس کشور به ویژه در بحران شیوع این ویروس منحوس اشاره و خاطرنشان کرد: در مقطعی که کشور نیاز شدید به ماسک و مواد ضدعفونی کننده داشت همین مسجدی ها، هیأت های مذهبی و فعالان فرهنگی و قرآنی بودند که روزانه تولیدات فراوان را برای عرضه رایگان به ملت بزرگ ایران به صورت شبانه روزی برنامه ریزی کردند به صورتی که کشور حتی نیاز به وارادت آن هم نداشت و خود کشورهای غربی هم در تامین این بخش خود با مشکلات مواجه بودند./950/ت302/
ارسال نظرات