۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۸۶۷۴۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

غلبه بر کرونا نیازمند انسجام ملی است / تولید واکسن غرور ملی را تقویت کرد

غلبه بر کرونا نیازمند انسجام ملی است / تولید واکسن غرور ملی را تقویت کرد
مازندران - امام جمعه ساری با بیان این که مبارزه با ویروس خطرناک کرونا نیازمند همدلی و وحدت بیشتری در کشور است، گفت: تولید واکسن ایرانی برکت تقویت کننده غرور ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به تلاش ها و مجاهدت های کادر درمان و پزشکی کشور در یک سال و نیم گذاشته برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: به طور حتم ملت ایران قدردان این زحمات و تلاش های شبانه روزی هستند.

وی با بیان این که مبارزه با ویروس خطرناک کرونا نیازمند همدلی و وحدت بیشتری در کشور است، افزود: باید همه بخش های کشور برای مقابله با این بیماری منسجم باشند تا شاهد بازگشت آرامش به کشور باشیم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که ستاد ملی مبارزه با کرونا نقش مهم و محوری در اتخاذ تصمیم برای اعمال محدودیت ها در بخش های مختلف دارد، خاطرنشان کرد: به طور حتم هر تصمیمی که این ستاد در بخش های مختلف بگیرند سایر حوزه ها نیز تبعیت خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که ستاد ملی کرونا باید از موضع قانونی خود برای مدیریت مراسم ها و برنامه ها استفاده کند، افزود: مقام معظم رهبری نیز در خصوص نامه وزیر بهداشت به ایشان در خصوص تعطیلی دو هفته ای در کشور، تصمیم گیری در این خصوص را به ستاد ملی کرونا واگذار کردند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره فرا رسیدن ماه محرم و همچنین ضرورت حفظ جایگاه مجالس حسینی، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری شود که جایگاه و اهمیت این مجالس نیز همانند گذشته حفظ شود.

امام جمعه ساری با بیان این که هم مقام معظم رهبری و هم مسؤولان بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسم عزاداری حسینی تأکید دارند، افزود: سال گذشته نیز این مجالس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد و امسال نیز باید همان اصول با دقت بیشتری رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به جایگاه مهم و محوری بسیج در حل مشکلات و بحران ها اشاره کرد و گفت: اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا نشان از جایگاه مهم بسیج در رفع مشکلات دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که باید روح تعصب نسبت به ملت، کشور و غرور ملی را برجسته کنیم، افزود: دانشجویان ما نسبت به دستاورد‌های کشور باید التزام ویژه‌ای داشته باشند و افتخار آفرینی ها ملی باید از سوی دانشگاه ها ظهور و بروز بیشتری پیدا کند و برجسته سازی شود.

امام جمعه ساری در همین خصوص به تولید واکسن ایرانی برکت اشاره کرد و با بیان این که تولید این واکسن داخلی تقویت کننده غرور ملی است، تصریح کرد: تزریق این واکسن از سوی مقام معظم رهبری خود نشان دهنده اهمیت ایشان به تولید و توانمندی های داخلی است.

وی با تأکید براین که رویکرد‌ها و سیاست‌گذاری‌ها باید به سمت برجسته‌کردن افتخارات ملی باشد، ادامه داد: باید زبان فارسی را آن گونه ارزش دهیم تا دیگران برای مطالعه افتخارات کشورمان در مجلات علمی دنیا با زبان فارسی آشنا شوند.

امام جمعه ساری در پایان با اشاره به این که تعطیلات تاسوعا و عاشورا را در پیش داریم، از ستاد ملی کرونا خواست تا تدابیر سخت‌گیرانه‌ای را برای مبارزه با کرونا اتخاذ کنند که شاهد هجوم مسافران به استان‌های شمالی و به‌ویژه مازندران نباشیم./950/پ210/

ارسال نظرات