۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۸۶۵۳۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

مبلغان با پاسخگویی به شبهات مانع ایجاد انحراف در عزاداری ها شوند

مبلغان با پاسخگویی به شبهات مانع ایجاد انحراف در عزاداری ها شوند
مازندران - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه مبلغان با پاسخگویی به شبهات مانع ایجاد انحراف در عزاداری ها شوند، گفت: دشمن درصدد ایجاد انحراف در عزاداری ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مجازی مبلغان دینی استان با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، این ماه با عظمت را فرصت مناسبی در جهت تبیین معارف وارزش های عاشورایی در جامعه دانست.

وی بر ضرورت درک صحیح پیام عاشورا در جامعه تأکید کرد و افزود: به طور حتم حرکت در مسیر حسینی، جامعه را به سعادت و رستگاری حقیقی سوق خواهد داد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فسلفه قیام عاشورا باید عالمانه در جامعه تبیین شود، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی به عنوان پرچم داران تبلیغ معارف اهل بیت(ع) رسالت سنگینی در این عرصه مهم بر عهده دارند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که دشمنان سال ها است تلاش می کنند با ورود بدعت و خرافه به عزاداری امام حسین(ع)، مسیر مجالس حسینی را منحرف کنند، تصریح کرد: مبلغان دینی باید با پاسخ گویی به شبهات دینی و مقابله با بدعت و خرافه، توطئه دشمنان را خنثی کنند.

وی در ادامه سخنان خود، نهضت حسینی را مقدمه نهضت انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان داشت: امروز نیز این وظیفه آحاد جامعه است در مسیر اهداف و آرمان های حسینی گام بردارند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران به برکت محرم و خون شهیدان به پیروزی رسید و امروز عزتمندانه در عرصه های مختلف نقش آفرینی می کند، گفت: میان انقلاب اسلامی و قیام عاشورا پیوندی عمیق و ناگسستنی وجود دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام حسین(ع) برای حفظ دین و ارزش های الهی قیام کرد، افزود: آن امام همام هیچ گاه زیر بار ظلم حاکمان رفت و عزتمندانه در برابر دشمنان و بدخواهان ایستاد.

وی، یکی از مهم ترین پیام های قیام عاشورا را سازش ناپذیری و ایستادگی در برابر دشمنان دانست و تصریح کرد: امروز نیز وظیفه همه مسؤولان کشور ایستادگی در برابر معاندان و بدخواهان انقلاب است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امام حسین(ع) درس ایثار، آزادگی، بصیرت، ولایت مداری و ایستادگی در برابر ظالمان را به امت اسلامی آموخت، افزود: باید به جنبه های مختلف قیام عاشورا توجه شود و از آن برای جامعه امروز الگو گرفت.

معاون تبلیغ حوزه علیه مازندران با اشاره به شرایط کرونایی و محدودیت هایی که در برنامه ها وجود دارد، گفت: مبلغان دینی باید از این فرصت محدود در جهت بیان حقایق قیام عاشورا و همچنین تبیین وضعیت روز جامعه اسلامی بهره گیرند.

وی، امام حسین(ع) را مظهر آزادی و آزادگی معرفی کرد و افزود: انقلاب اسلامی با تکیه بر ارزش های عاشورایی امروز مقتدرانه در برابر دشمنان دین ایستاده و نقش آفرینی می کند./950/پ210/

ارسال نظرات