۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۶۸۶۴۲۱
امام جمعه بابل:

بهانه جویی برای تعطیلی عزای حسینی قابل پذیرش نیست

بهانه جویی برای تعطیلی عزای حسینی قابل پذیرش نیست
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر برگزاری عزای حسینی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، گفت: نمی‌توان برای عزای سیدالشهدا(ع) بهانه آورد و آن را تعطیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار جمعی از رؤسای هیأت های مذهبی این شهرستان با تسلیت در پیش بودن ماه محرم، گفت: شکوه اقامه عزای امام حسین(ع) باید خودش را در ماه محرم نشان دهد.

وی با بیان این که نمی‌توان برای عزای سیدالشهدا(ع) بهانه آورد و آن را تعطیل کرد، افزود: متأسفانه برخی از هیات‌امنای مساجد به بهانه کرونا به دنبال تعطیلی عزاداری هستند.

امام جمعه بابل با اشاره به این که عزاداری حسینی باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود، گفت: مقام معظم رهبری حتی به صورت انفرادی هم نگذاشتند این مراسم عزاداری تعطیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که هیأت امنایی که جلوی اقامه عزا را می گیرد معزول است، ادامه داد: در دوران خفقان رضاخانی هم، مراسم عزاداری حسینی از سوی مؤمنین برگزار می شد.

وی با بیان این که نباید چراغ هیچ مسجد و تکیه ای در ماه محرم خاموش باشد، گفت: باید مراسم عزای امام حسین(ع) با عمل به شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود و برای این منظور مدارس و سالن های ورزشی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

امام جمعه بابل با اشاره به این که اگر خدای ناکرده مراسم عزای حسینی در جامعه اسلامی تعطیل شود به طور حتم عواقب جبران ناپذیری برای جامعه به همراه خواهد داشت، افزود: آثار تلخ تعطیلی بخشی از عزاداری سال گذشته هنوز در جامعه وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: متأسفانه با بی‌توجهی‌های صورت گرفته، القائات شیطان و اقدامات رسانه‌های غربی امر به معروف فراموش شد.

وی با بیان این که وظیفه آحاد مومنین این است که در مقابل افرادی که منکر انجام می دهند تذکر دهند، ادامه داد: باید با تذکر نگذاریم فضای امر به معروف در جامعه به تعطیلی کشیده شود.

امام جمعه بابل با اشاره به این که امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، تصریح کرد: امروز همه ما وظیفه داریم در برابر کسانی که ترویج کننده منکر در جامعه هستیم، قاطعانه موضع گیری کنیم./950/پ210/

ارسال نظرات