۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۸۶۷۷۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

بیانات رهبر انقلاب درباره عزاداری ها برای همگان فصل الخطاب باشد

بیانات رهبر انقلاب درباره عزاداری ها برای همگان فصل الخطاب باشد
مازندران - حجت الاسلام شکریان، رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی فصل الخطاب است و همه هیأت های مذهبی باید به این توصیه ها عمل کنند.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به بیانات بسیار ارزشمند رهبر معظم انقلاب، گفت: اصل برگزاری مراسم سوگواری برای سید و سالار شهیدان بسیار حائز اهمیت است اما باید شیوه نامه ها و موازین بهداشتی دقیق رعایت شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص شیوع این بیماری منحوس و افزایش آمار مبتلایان و تعداد فوتی ها در روزهای اخیر، اظهار داشت: با تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و با توجه به تجربیات بسیار موفق سال های گذشته در برپایی مراسم های آئینی اصل برگزاری این مراسم ماه محرم تنها با رعایت دقیق شیوه نامه ها و پروتکل های وزرات بهداشت و درمان امکان پذیر است.

استاد حوزه علمیه مازندران تأکید کرد: هیأت های مذهبی باید مانند گذشته نسبت به رعایت موازین بهداشتی اهتمام جدی و بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به تاکید و سفارش مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت ضوابط و شیوه نامه های بهداشتی در هیات های مذهبی، افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص رعایت ضوابط و موازین بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی در مراسم هیات های مذهبی فصل الخطاب است و همه هیأت های مذهبی موظف هستند به این توصیه ها و سفارش های دقیق عمل کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجاهدت های فراوان کادر پزشکی و درمانی به ویژه پرستاران در سال های شیوع این ویروس کرونا تصریح کرد: رعایت دقیق شیوه نامه ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، به طور قطع می تواند در کاهش و حتی ریشه کن شدن این بیماری منحوس اثر گذار باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه تشکل های دینی و هیأت های مذهبی باید به رهنمودهای رهبری توجه ویژه داشته باشند، ادامه داد: بنا به رهنمودهای مقام معظم رهبری باید از ظرفیت این ماه و مجالس عزاداری و سوگواری و با توسل و دعا برای ریشه کن شدن این بیماری منحوس بهره گرفت.

حجت الاسلام شکریان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی هیات های عزاداری و مذهبی در برپایی اقامه عزا و سوگواری برای سید و سالار شهیدان با رعایت دقیق شیوه نامه ها، تاکید کرد: مواسات و همدلی یکی از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری است و هیأت های مذهبی باید مانند سال های گذشته نسبت به رفع دغدغه معظم له و احیاء این برنامه مواسات و همدلی در این شب ها برنامه ریزی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن تقدیر از هیات های عزاداری که هم به اصل برگزاری توجه کردند و هم در رعایت شیوه نامه های ابلاغی و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان مصمم بوده اند، بیان داشت: اقامه عزا و سوگواری برای امام حسین(ع) و یاران باوفایش مهم است و دشمنان تلاش کردند با ایجاد دوگانه عزاداری و سلامت این مجالس و محافل را کمرنگ کنند و به آن خدشه وارد کنند اما در این برنامه خود هم شکست خواهند خورد.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: هیأت های مذهبی باید با رعایت دقیق ضوابط و شیوه نامه ها نقشه شوم آنان را با شکست مواجه کنند و این مهم به طور قطع اتفاق خواهد افتاد./950/ت302/

ارسال نظرات