۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۸۶۷۳۷
معاون حوزه مازندران در گفت‌وگو با رسا:

ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان عزت آفرین است

ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان عزت آفرین است
مازندران - حجت الاسلام اسماعیل زاده، سازش ناپذیری و استکبار ستیزی را مهم ترین پیام های قیام عاشورا عنوان کرد و گفت: ایستادگی و مقاومت در برابر معاندان عزت آفرین است.

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، این ماه را فرصت ارزشمندی برای ترویج و گسترش ارزش های الهی و عاشورایی در جامعه دانست و گفت: باید از برکات معنوی این ماه در جهت تقویت بعد دینی و معرفتی جامعه بهره گیریم.

وی با بیان این که امام حسين(ع) با قيام خود نمايشگاهي جهاني و ابدي از آزادگي، فداکاري، ايثار، عدالت، از خود گذشتگي و فداکاري را در تاريخ ايجاد کرد که تا ابد جاودان است، افزود: امروز باید این ارزش ها بیش از پیش در جامعه ما ترویج و نشر داده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که عزاداری و سوگواری برای سید و سالار شهیدان باید با درک و فهم عمیق از ارزش ها و معارف ناب عاشورایی همراه باشد، تصریح کرد: باید در عزاداری های ماه محرم، شور و شعور حسینی با هم در آمیخته باشد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که امروز وظیفه ما این است که دلایل قیام حسینی را به خوبی بشناسیم و از آن الگو برداری کنیم، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با هدف حفظ دین خدا و احیای امر به معروف و نهی از منکر در برابر یزیدیان زمان قیام کردند.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سید و سالار شهیدان، سکوت در برابر یزیدیان را به هیچ عنوان جایز نمی شمردند، بیان داشت: آن حضرت با ایستادگی در برابر حاکمان ظالم آن دوران ثابت کردند نباید در برابر دشمن نباید سکوت کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امام حسین(ع) اهل سازش و تسلیم نبودند، افزود: آن حضرت برای حفظ کیان دین و ارزش های الهی هیچ گاه تن به سازش و مذاکره نداده و با اقتدار از عزت اسلام و امت اسلامی دفاع کردند.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که قیام حسینی پیام های مهمی برای جامعه امروز اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: نخستین و مهم ترین پیام نهضت عاشورا، ایستادگی و مقابله با دشمنان و ظالمان زمانه و پرهیز از پذیرش ذلت و سازش است.

وی با اشاره به این که سازش با دشمن، موجب جسارت و سلطه آنها خواهد شد، تصریح کرد: ایستادن در برابر معاندان و ظالمان زمانه، عزت آفرین خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که عزاداري‌ها بايد جنبه آگاهی بخشی و روشن گري داشته باشد، افزود: عزاداري و اشک ریختن براي مصيبت سيد الشهدا(ع) بايد احياگر قيام آن حضرت باشد.

معاون حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید سیره و روش حسینی در زندگی آحاد جامعه حاکم باشد، تصریح کرد: اگر در زندگی فردی و اجتماعی خود از الگوی حسینی تبعیت کنیم به طور حتم سعادت دنیا و آخرت از آن ما خواهد بود.

وی همچنین با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر از این سنت الهی به عنوان یکی از مهم ترين اهداف قیام امام حسين(ع) یاد کرد و گفت: اگر در جامعه عطر معروف گسترش یافته و از منکرات نهی شود از رهروان راه امام حسين(ع) بوده ايم./950/ت302/

ارسال نظرات