۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۸۶۶۲۶
حجت الاسلام شکریان عنوان کرد؛

استکبارستیزی و ایستادگی در برابر ظالمان از مهم ترین شاخصه های فرهنگ عاشورا

استکبارستیزی و ایستادگی در برابر ظالمان از مهم ترین شاخصه های فرهنگ عاشورا
مازندران - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، استکبار ستیزی و ایستادگی در برابر ظلم را مهم ترین شاخصه فرهنگ حسینی عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در دیدار جمعی از مبلغان دینی با اشاره به این که دشمنان از گسترش فرهنگ حسینی در دنیا به شدت هراسان هستند، خاطرنشان کرد: استکبار ستیزی و ایستادگی در برابر ظلم و جور شاخصه اصلی فرهنگ حسینی است که امروز در حال گسترش و جهانی شدن است.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که ملت ایران با تأسی به آرمان های عاشورایی امروز در برابر قدرتمندان و زورگویان عالم ایستاده اند، ادامه داد: رشد و تعالی نظام اسلامی در عرصه های مختلف با تکیه بر فرهنگ و آرمان حسینی به دست خواهد امد.
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که خاموشی های متعدد و قطعی برق در گرمای تابستان و در ایام عزاداری و سوگواری مردم فهیم و ولایتمدار ایران و مازندران زیبنده ایران اسلامی نیست، افزود: ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی از این شرایط موجود گله مندند و مسؤولان باید نسبت به رفع این مشکلات و معضلات بوجود آمده در بخش قطعی حامل های انرژی و خاموشی های گسترده برنامه ریزی کنند.
 
حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرمای غیر قابل تحمل شهرهای مازندران و به ویژه در ایام عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) تصریح کرد: در ایام اقامه سوگواری و عزاداری برای سید و سالار شهیدان، مسؤولان باید نسبت به رفع این مشکل اقدام جدی داشته باشند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) در مساجد، حسینیه ها و هیأت های مذهبی با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، تأکید کرد: مساجد و هیأت های مذهبی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی بسیار جدی و مصمم هستند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی ها در داخل همگام و هم صدا با دشمنان همه توان و تلاش خود را برای تعطیلی مراسم عزای حسینی به کار گرفتند، خاطرنشان کرد: این در حالی است سایر بخش های کشور در این شرایط به فعالیت های خود حتی بدون رعایت دستورالعمل ها ادامه می دهند.
 
حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که در ماه محرم سال گذشته نیز هیأت های مذهبی و مساجد در عمل به توصیه نامه های بهداشتی پیشگام بودند، تصریح کرد: بنا بر بررسی های صورت گرفته، شیوه نامه های بهداشتی در اماکن مذهبی و تشکل های دینی بسیار جدی تر از سایر بخش ها رعایت شد.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دشمن همه توان خود را به کار گرفته تا ارزش های دینی و معارف اهل بیت(ع) در جامعه ما کمرنگ شود، خاطرنشان کرد: میان ملت ایران و ماه محرم یک پیوند عمیق و ناگسستگی وجود دارد که هیچ قدرتی نمی تواند بین آنها فاصله ایجاد کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عشق و اراده ملت ایران به امام حسین(ع)، فطری است و با توجه به شرایط موجود کمرنگ نخواهد شد، تصریح کرد: امروز عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف نشأت گرفته از فرهنگ ناب حسینی است./950/پ210/
ارسال نظرات