۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۸۶۹۶۹
حجت الاسلام بابائیان مطرح کرد؛

«استکبار ستیزی»؛ بزرگ‌ترین «معروف» قیام عاشورا

«استکبار ستیزی»؛ بزرگ‌ترین «معروف» قیام عاشورا
مازندران - استاد حوزه علمیه مازندران، سازش و تن دادن به سلطه بیگانه را در تضاد جدی با آرمان های حسینی برشمرد و گفت: بزرگترین معروف عاشورا استکبارستیزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی بابل، راز ماندگاری و جاودانگی نهضت عاشورا امام حسین(ع) را عدالت‌خواهی، مشیت الهی، برجستگی قیام سیدالشهدا، حق‌طلبی، داشتن انگیزه الهی، پیام‌رسانی اهل بیت(ع) و اهتمام ائمه به حفظ عاشورا عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود پیوند قیام امام حسین(ع) با فطرت انسان‌ها، دعوت به ارزش‌ها، حرّیت و آزادگی، نفی تبعیض نژادی، عزّت طلبی و شکست ناپذیری را از دیگر مهم ترین عوامل ماندگاری قیام عاشورا عنوان کرد.

حجت الاسلام بابائیان، امر به معروف و نهی از منکر را از دلایل مهم قیام امام حسین(ع) علیه ظلم وستم عنوان کرد و افزود: قیام حسینی ضامن برپایی همه واجبات الهی و عامل اصلاح جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران، از بزرگترین معروف عاشورا را استکبارستیزی عنوان کرد و بیان داشت: جامعه اسلامی در سایه آرمان ها و ارزش های عاشورایی در برابر دشمنان و ظالمان زمان به پیروزی خواهد رسید.

وی با بیات این که رویکرد ظلم ستیری و ایستادن در برابر ظالمان در نهضت عاشورا پررنگ و برجسته است، گفت: جامعه امروز برای خنثی سازی توطئه دشمنان علیه دین و انقلاب باید ادامه دهنده الگوی حسینی باشد.

امام جمعه امیرکلا با بیان این که انقلاب اسلامی بر اساس ارزش ها و آرمان های حسینی پایه گذاری شده است، افزود: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی در سایه ارزش های حسینی حاصل شده است.

حجت الاسلام بابائیان، سازش و تن دادن به سلطه بیگانه را در تضاد جدی با آرمان های حسینی برشمرد و خاطرنشان کرد: کسانی که بر خلاف این اصول و عقیده زندگی می کنند و گام بر می دارند در خلاف مسیر ارزش های عاشورایی حرکت می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکیر بر این که عزتمندی ایران اسلامی در سایه عمل به مفاهیم ناب حسینی به دست آمده است، تصریح کرد: حرکت در مسیر امام حسین(ع) به طور حتم سعادت، رستگاری و عزت را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

حجت الاسلام بابائیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که مراسم عزای حسینی باید با معرفت حسینی همراه باشد، خاطرنشان کرد: عمل به سیره حسینی نیازمند درک عمیق ارزش های عاشورایی است که باید در محافل و مراسم حسینی به دست آید.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که روح و جسم ملت ایران با ارزش های حسینی پیوند خورده است، خاطرنشان کرد: امروز این ملت در سایه همین ارزش ها به الگویی اثرگذار در منطقه و جهان تبدیل شده اند.

وی با بیان این ‌که دشمن به دنبال تضعیف مراسم و عزاداری برای امام حسین(ع) است، بیان داشت: معاندان دین و انقلاب به خوبی می دانند، عزت و اقتدار این ملت با پیوند شور و شعور حسینی به دست آمده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به هجمه های سنگین رسانه ای در طول روزهای اخیر علیه عزاداری حسینی، خاطرنشان کرد: در حالی شبکه های معاند شبانه روزی علیه عزاداری حسینی می تازند که هیات های مذهبی و محافل دینی در عمل به دستورالعمل های بهداشتی از سایر بخش ها پیشگام تر هستند./950/پ210/

ارسال نظرات