۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۸۷۱۳۵
امام جمعه بابل:

هیأت‌های مذهبی نشان دادند در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصمم و پیشگام هستند

هیأت‌های مذهبی نشان دادند در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصمم و پیشگام هستند
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: هیأت های مذهبی نشان دادند در اجرای قانون و شیوه نامه های بهداشتی مصمم و پیشگام هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسم عزاداری روز تاسوعای حسینی در امامزاده قاسم(ع) بابل، شرکت در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) را فرصتی برای نزدیک شدن به زندگی اولیای الهی دانست.
 
وی، بزرگترین عامل عزت و عظمت حضرت عباس(ع) را تعامل ایشان با ولی، حجت و امام زمان دانست و افزود: آن حضرت در سایه ارتباط و محبتی که نسبت به ولی خدا نشان داد به چنین درجه و جایگاهی دست یافت.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: این ظرفیتی که در مسأله امامت و ولایت نهفته است اگر کسی در این ظرفیت قرار گیرد و بهترین شکل تعامل را در پیش بگیرد به این درجه عظمی دست پیدا خواهد کرد.
 
امام جمعه بابل با بیان این که نخستین تعامل حضرت عباس(ع) با ولی خدا معرفت بود، بیان داشت: این معرفت ها است که انسان را به عظمت می رساند.
 
وی با بیان این که حضرت عباس(ع) می دانست  که محور دین خدا در آن مقطع ولایت و امامت سیدالشهدا(ع) است، گفت: این معرفت زمینه اتصال یک انسان با ولی خدا را فراهم می کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی، جانفشانی را دومین مسأله در کنار معرفت حضرت عباس(ع) نسبت به امام حسین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: آن حضرت با رشادت کامل از ولی خدا دفاع کرد.
 
امام جمعه بابل با بیان این که تعامل حضرت عباس(ع) با ولی خدا زمینه افتخار، عظمت و رتبه را برای آن حضرت فراهم کرد، افزود: حضرت عباس(ع) با جانش مواسات کرد و امام حسین(ع)  را بر خود اولی تر می دانست.
 
وی با بیان این که حضرت عباس(ع) محو سیدالشهدا(ع) شد و خود را با همه وجود فدای امام حسین(ع) کرد، بیان داشت: باید منش و روحیه آن حضرت الگوی امروز جامعه اسلامی قرار گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم عزای حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، افزود: هیأت های مذهبی نشان دادند در اجرای قانون و شیوه نامه های بهداشتی مصمم  پیشگام هستند./950/پ210/
ارسال نظرات