۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۸۷۱۱۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران عنوان کرد؛

عاشورا؛ الگوی تمدن ساز انقلاب اسلامی

عاشورا؛ الگوی تمدن ساز انقلاب اسلامی
مازندران - حجت الاسلام شکریان گفت: تاسوعا و عاشورا از مهم ترین عبرت های تاریخ و الگوی تمدن سازی انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تسلیت فرا رسيدن تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: قیام خونین حضرت سیدالشهدا(ع)، تاسوعا و عاشورا یکی از مهم ترین عبرت های تاریخ و الگوی تمدن سازی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که این واقعه غم‌بار تاریخی سرشار از درس ها و عبرت های مهمی است، افزود: باید درس ها و عبرت های این حادثه بیش از پیش مورد توجه جامعه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به وجود انحرافات گسترده جامعه در عصر امام حسین(ع)، افزود: حرکت خونین و قیام تمدن ساز سید و سالار شهیدان نشان از وجود تفکرات انحرافی و وجود ظلم در جامعه اسلامی آن دوران بود و حکومت دچار آسیب های فراوانی‌ بود که باید درمان می شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به جاودانگی قیام خونین حضرت سید الشهدا(ع) و اثرات آن در جامعه انسانی و اسلامی اشاره و تاکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با همان اصول و مبانی گفتمان عاشورا از سوی امام راحل پایه ریزی شد و بسیاری از قدرت های جهان را به زانو در آورد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره ابعاد جهانی قیام عاشورا و تاثیرات آن بر جهان اسلام و برخی جوامع انسانی، خاطر نشان کرد: بدون شک مؤلفه های درس آموز قیام خونین امام حسین(ع) و عاشورا می تواند نقش مهمی در شکل گیری تمدن نوین اسلامی ایفاء کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: ایران اسلامی با همین مؤلفه ها و عبرت ها بیش از چهل و دو سال است در برابر همه قدرت های جهان ایستاده و مسیر عزت و اقتدار را طی می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اهمیت تبیین مؤلفه های فرهنگ ساز و تمدن ساز این واقعه مهم، بیان داشت: قیام خونین حضرت سیدالشهداء(ع) و عاشورا امروز به یک گفتمان جهانی تبدیل شده است و نه تنها شیعیان جهان بلکه بسیاری از ملت های آزادی خواه جهان در پاسداشت این حرکت مهم ایستاده اند و در حرکت تمدنی انقلاب اسلامی نقش آفرینی می کنند.

وی به تلاش دشمنان در طول تاریخ برای جلوگیری از جهانی شدن آرمان های عاشورایی اشاره کرد و افزود: علی رغم همه تلاش های دشمنان، امروز فرهنگ ناب حسینی در اقصی نقاط جهان گسترش یافته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، عزاداری حسینی در بسیاری از کشورهای جهان را نشان دهنده جهانی شدن نهضت حسینی عنوان کرد و گفت: امروز ملت های جهان در سایه فرهنگ ناب حسینی می توانند در برابر ظالمان و مستکبران عالم ایستادگی کنند./950/ت310/

ارسال نظرات