۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۹۰۸۴۹

لبیک کاربران فضای مجازی به فرمان «جهاد تبیین» رهبر انقلاب

لبیک کاربران فضای مجازی به فرمان «جهاد تبیین» رهبر انقلاب
کاربران شبکه‌های اجتماعی به فرمان جهاد در فضای مجازی توسط رهبر انقلاب لبیک گفتند و با انتشار پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی هشتگ «جهاد تبیین» را داغ کردند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، روز گذشته رهبر معظم انقلاب در انتهای مراسم اربعین حسینی که در حسینیه امام خمینی برگزار شد، ضمن تقدیر از دانشجویان به بیان نکات مهمی درخصوص اهمیت و ضرورت روشنگری فعالان دانشجویی پرداختند و کلیدواژه «جهاد تبیین» را مطرح کردند.
 


حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به هجمه تبلیغاتی دشمنان علیه ملت ایران برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی با روشها و ابزارهای مختلف، حرکت تبیینی را خنثی‌کننده هجمه‌های تبلیغاتی دانستند و افزودند: شما دانشجویان عزیز که میوه دل ملت و امید واقعی کشور هستید با اهمیت دادن به مسئله تبیین حقایق، هر کدام مانند چراغی اطراف خود را روشن و ابهام‌زدایی کنید.

 


محسن مهدیان کارشناس رسانه در این رابطه نوشت: امروز در روز اربعین، در ساعاتی که بسیاری به حق در پی راه پیمایی و عزاداری اند و شاید انتظار می کشیدند تا رهبرانقلاب سخنی از دل سوختگان اربعین حسینی بگوید، از قیام زینبی فرموند و اینکه نهضت تبیین زینب کبری مکمل قیام سیدالشهدا بود که الحق کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.

فرمودند اگر بخواهم به زبان روضه بگویم در روز اربعین، زینب کبریٰ آمد گزارش کار به امام حسین (علیه‌ السّلام) دهد و از سختی های راه تبیین بگوید.

فرمان برای جریان های انقلابی در روز اربعین صادر شد. امتداد راه حسین صرفا در عزاداری و راه پیمایی و هیات داری نیست. امتداد راه حسین در زینبی شدن است. چون زینب کبری باید علم روشنگری برداشت که جهاد در تبیین است. فرمودند هرکس هرکجا ست به قدر خود پیرامون خود را روشن کند. برای این راه منتظر این و آن نباید ماند.

راه حسین در افشاگری علیه اهریمن است. دشمن ذهن مردم را هدف گرفته است. با هر خبر منفی از گوشه و کنار خیال نکنیم باید از جمهوری اسلامی تقاص گرفت. دشمن با بزرگنمایی اخبار منفی ذهن مردم ایران را به گروگان گرفته است تا از راه طی شده پشیمان و از آینده ناامید شوند.

خطا اینجا هم هست مثل همه جای عالم. حکومت معصوم نیز عصمت از خطای این  و آن نبود. هرچند خطا را نباید نادیده گرفت و باید بر آن شورید. اما نقشه کلان دشمن را ببینیم. خطا که هیچ؛ داشته هاو دارایی ها و نعمات این مردم را تحریف و چون چماق بر سر آنها می زنند.  

فرمودند جهاد کنید و با تمام قوت خودتان را مجهز کنید. و البته تذکر دادند جهاد با اخلاق و عقلانیت و پرهیز از تهمت و دروغ و فریب. با صاحب اربعین عهد ببندیم بر این قیام.
 


مهدی سعیدی کارشناس مسائل سیاسی نیز در کانال شخصی خود نوشت: داستان جنگ شناختی دشمن برای ذبح حقیقت با ابزار تحریف، داستانی مختص به سال ۶۱ هجری نیست، قصه همیشه تاریخ در تقابل جبهه حق و باطل است که امروز نیز انقلاب اسلامی که تداوم بخش نهضت حسینی است، در هم معرکه به مصاف جبهه استکبار جهانی رفته است! امروز زیاده خواهان عالم و دشمنان عدالت و آزادی با همه توان تلاش دارند تا با اسلام هراسی، ایران هراسی، خامنه ای هراسی، سپاه هراسی، ... تصویر معوجی از حقیقت ارائه دهند. و با شبهات گسترده، توده های ناآگاه را گمراه کرده و اردوگاه جبهه حق را به محاق ببرند!

اینجا است که تربیت یافتگان مکتب اربعین باید به مثابه سربازان و افسران جنگ نرمی عمل کنند که در معرکه «جهاد تبیین» پیشگام و پرچمدار بوده و با همه هوشمندی و خوش فکری و استقامت و پایداری، نگذارند دشمن پیروز این میدان باشد!

حکیم انقلاب اسلامی که پیش از این بارها فرمان "حی علی الجهاد" در عرصه جنگ نرم را صادر کرده بودند، دیروز در سخنانی به مناسبت اربعین حسینی، حجت را بر همه تمام کردند! از امروز فصل جدیدی برای اربعینیان آغاز شده است! هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله!
 


ابوالفضل مظاهری دبیر سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز در روزنامه فرهیختگان نوشت: حرکت جهادگونه در مسیر روشنگری به شرط اجرای موفق آن که نیازمند درک صحیح از چرایی و نحوه انجام، تقویت قدرت تحلیل و بینش و کسب مهارت و اصلاح برخی تصورات و تلقی‌های اشتباه فعلی حداقل در سه بعد متفاوت نتایج مهمی دربرخواهد داشت. نخست منجر به رشد دانشجویان و جریان دانشجویی می‌شود و خروجی‌های آن تضمین‌کننده فردای روشن‌تر حرکت کشور است. دوم در زمانه قدرت شبکه‌های اجتماعی که منجر به کمرنگ شدن نقش رسانه‌های رسمی شده مواجهه با شبهات و ابهامات به شکل قوی‌تر رقم می‌خورد و همبستگی و همدلی مردمی را در فضای ملی در پی خواهد داشت. سومین نتیجه مهم آن را می‌توان در عرصه حکمرانی کشور جست‌وجو کرد. زمانی که تبیین درست دانشجویان یک مفهوم را تبدیل به مطالبه عمومی در بستر جامعه خواهد کرد و امید تحقق آن را دوچندان.
 


کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به این فرمان جهاد در فضای مجازی توسط رهبر انقلاب لبیک گفتند و با انتشار پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی هشتگ «جهاد تبیین» را داغ کردند که در ادامه برخی از این پیام‌ها از نظرتان می‌گذرد.
 

▪️ اى همه اونایى که دم از ولایت مى زدید، امروز آقا حکم جهاد رو صادر کردند؛ پس گوشتان به دهان ولایت باشد که فرمود: "با انتشار افکار صحیح در فضاى مجازى به معنای واقعی کلمه جهاد کنید.
البته اصل قطعی در این باب پیروی از #شیوه_اخلاقی است."
میدان رزم هم مشخص است. پس بسم الله...
#جهاد_تبیین
محمدمهدی عبدالهی
 

 

 

▪️ بسم الله...
حکم جهاد از سوى آقا صادر شد
جهادگران واقعى یک یا على و شروع کار... .
#جهاد_تبیین
#جهاد_مجازی
Safari_Ali19
 

 

▪️  جهاد ۳ویژگی دارد:
۱. نیت الهی
۲. تلاش بسیار بیشتر از حد معمول
۳. مقابله با دشمن بدون توجه به راه‌بریِ ره‌برِ حکیم و بدون ایثار و ازخودگذشتگی، جهاد ممکن نیست
#جهاد_تبیین
 جواد نیکی ملکی

 

▪️ شاه‌بیت کلام معظم‌له، جهاد تبیین، با دو شرط:
#مستندگویی
#رعایت_اخلاق
sayed mahdi elmi hoseini

 

 

▪️  حضرت آقا حکم جهاد دادند.
اگه توان تبیین دقیق نداری ، اگه منطق گفتگو نداری ، اگه سعه صدر (دشنام شنیدن) نداری ، اگه توان مدارا و رفق با هم جبهه ای رو نداری ، نمیتونی جهاد کنی...
مسلح شو.
#جهاد_تبیین
 رضا صداقت

 

 



▪️ خلاصه صحبتهای رهبری در اربعین امسال: فقط در عزاداری و پیاده روی نمانید، راه زینب سلام الله علیها باید تبیین شود تا دیگر شاهد تنها ماندن امام زمان نباشیم.
#حکم_جهاد
 اورانیوم
 

▪️ #جهاد_تبیین یعنی #فضای_مجازی اکنون خط مقدم حرکت به سمت حق است.
 محسن رضائی اصل
 

 

▪️ رهبر انقلاب دانشجویان را به جهاد تبیین فراخواندند. فضای این جهاد در فضای مجازی است. اما الزام این جهاد داشتن تزکیه است که همان رعایت شیوه اخلاقی است. تاکید ایشون بر دوام حرکت و رعایت اخلاقیه. دو نکته مهم #رهبر_انقلاب
#جهاد_تبیین
حمیدرضا جلالی فراهانی
 

▪️ اینجور که معلومه "تبیین" خودش نیاز به تبیین دارد! حدود و ثغور آن حتما باید مشخص شود. مولفه‌های تبیین صحیح هم باید مشخص شود. وگرنه هرچه ما توئیت می‌کنیم تبیین نیست عزیزان...
#جهاد_تبیین
امین بابازاده
 

▪️ تفکر صحیح یعنی تفکر خلاقانه با هدف پیدا کردن راهکارهای جدید برای یک مساله. 
#جهاد_تبیین
حمیدرضا حبیبیان دهکردی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
لبیک ایها القائد
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
خاک پاییم داداش
0
0