۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۹۲۰۲۷
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا:

بنی صدر از دیدگاه ملت ایران یک عبرت تاریخی است

بنی صدر از دیدگاه ملت ایران یک عبرت تاریخی است
نماینده خبرگان با بیان اینکه ملت ایران به سرگذشت بنی صدر نگاه عبرت تاریخ دارد، گفت: بنی صدر نماد غربگرایان منحرف بود که می خواستند مقابل انقلاب بایستند.

آیت الله عباس کعبی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به شرح جنایت ها و خیانت های بنی صدر پرداخت و گفت: بنی صدر نماد جریان غرب گرایی بود که قصد داشت با نفوذ در حاکمیت، کودتای نرم و تحریف افکار عمومی علیه جریان اصیل انقلاب، شورش و قدرت را تصاحب کند و انقلاب را به انحراف بکشاند.

آیت الله کعبی با اشاه به اینکه بنی صدر از سال 58 بر روی شورای مرکزی منافقین حساب ویژه ای باز کرده و با سران آنها مراوداتی داشت، افزود: منافقین از طریق شاخه نفوذ و اطلاعاتی خود در جریان اقدام مسلحانه علیه انقلاب اسلامی و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و انفجار دفتر نخست وزیری، ضربه های هولناکی به کشور وارد کردند که در تمام این جنایت ها، بنی صدر شریک جرم آنها بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: مردم فهیم و انقلابی با هدایت روحانیت، جریان منافقین را پس زدند و همچنین مجلس شورای اسلامی حکم عزل بنی صدر را صادر کرد. وی ترجیح داد با ننگ و ذلت و لباس مبدل با سرکده منافقین از کشور فرار کند.

وی با بیان اینکه بنی صدر با فرار خود به خارج کشور، رسما اپوزیسیون انقلاب اسلامی تبدیل شد و در سودای نابودی جمهوری اسلامی ایران به سر می برد، گفت: بعد از مدتی خود جریان منافقین نیز بنی صدر را پس زدند و وی با ذلت و فلاکت همانند تمام افرادی که در مقابل انقلاب اسلامی ایستادگی کرده بودند، به درک واصل شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: بنی صدر یکی از مخالفان منحرف و غرب زده انقلاب اسلامی بود که از میسر امام و شهدا فاصله گرفته و مایه عبرت همگان شد و به تاریخ پیوست.

 آیت الله کعبی ابراز داشت: بنده به یاد دارم در سال های اول انقلاب شهید دیالمه به افشاگری علیه بنی صدر خائن پرداخت و بیان کرده بود که چون پدر بنی صدر یکی از علمای معروف همدان بوده، زمانی که وی در دانشگاه سوربن دانشجو بود،صهیونیسم روی این فرد به عنوان مسؤولان آینده کشور حساب باز کرده بود، از این رو زمانی که امام خمینی(ره) در نوفل لوشاتو به سر می بردند، طرح نزدیک شدن بنی صدر با امام راحل را داشتند تا اینکه وی با امام به ایران برگردد و انقلاب اسلامی را مصادره به مطلوب کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: با امدادهای غیبی دست بنی صدر خائن بر همگان رو شد و از این رو پروژه انتخاب رهبران بدلی برای انقلاب اسلامی از همان زمان طرح شکست خورده ای بود.

وی با بیان اینکه ملت ایران به سرگذشت بنی صدر نگاهی به عنوان یک عبرت تاریخی دارند، ابراز داشت: بنی صدر به عنوان نماد غربگرایان منحرف بوده که می خواستند مقابل حقیقت و ماهیت انقلاب اسلامی ایستادگی کنند، در حالی که تمام برنامه های آنها خنثی شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان با تأکید بر اینکه به فضل الهی انقلاب اسلامی ماندگار است و این مخالفان هستند که یکی پس از دیگری از بین می روند، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با قدرت و صلابت بیشتر مسیر خود را ادامه می دهد و تمام جریان های منحرف و نفوذ را پس خواهد زد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
دو رویی بنی صدر، موضع‌گیری او نسبت به امام است.
2
0