۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۶۹۲۲۴۷
آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد؛

حجت الاسلام موسویان، پژوهشگری خستگی ناپذیر در عرصه اقتصاد و بانکداری

حجت الاسلام موسویان، پژوهشگری خستگی ناپذیر در عرصه اقتصاد و بانکداری
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حجت الاسلام والمسلمین موسویان مسیر را خوب شناخته و از عمر طلبگی اش خوب استفاده کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آیین بزرگداشت فقیه الاقتصاد حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان گفت: این بزرگداشت به پاسداشت پژوهشگری خستگی ناپذیر در عرصه اقتصاد و بانکداری و صاحب تالیفات گرانبها و ارزشمند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسویان تشکیل یافته است.

وی با بیان روایتی از رسول خدا فرمود: هرگاه خداوند خیر بنده ای را بخواهد به او دو چیز اعطاء می کند، او را آگاه فقه دین می کند و راه اصلاح را به او عطا خواهد کرد یعنی گشایشی به او اعطاء می فرماید که راهی را که دیگران نرفته‌اند او بپیماید.

امام جمعه قم اظهار داشت: ما و دیگرانی که از نعمت حیات برخورداریم اهدافی را دنبال می‌کنیم و همه ما خواهان موفقیت و پیشرفت در کار خود بوده و به بالندگی می‌اندیشیم، منتهی راه دستیابی به این هدف چیست و چگونه باید این راه را طی کرد.

وی ادامه داد: در تحقیقی مشاهده کردم که روانشناسان این اعتقاد را دارند که از هر ۱۰۰ نفر برای دستیابی به هدف ۸ درصد آن افراد در پایان راه به هدف خود دست خواهند یافت و دیگران در میانه راه از هدفشان سر باز می زنند و در یک مسیر استوار نمی مانند، فارغ از پذیرش و یا عدم پذیرش این تحقیق قدر مسلم این موضوع است که همه افراد به اهداف خود دست نخواهند یافت بلکه تنها برخی به هدف دست می یابند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه راه دست یابی به هدف چیست خاطرنشان کرد: برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید تمام ابعاد هدف روشن باشد طلبه ای که از ابتدا هدف را تبیین کرده و پیرامون هدف خود سوالاتی را مطرح و به پاسخ آن برسد قطعاً موفق خواهد بود.

وی با بیان سوالات پیرامون هدف تصریح کرد: برای رسیدن به هدف باید چند سوال اساسی از خود پرسید که آیا این هدف مناسب من است؟ چه چیزی در این راه می تواند به من کمک کند؟ آیا در نیمه راه به آن هدف متعهد خواهم بود؟ وقتی به هدفم رسیدم خروجی آن چه خواهد بود؟ این موارد سوالات کلیدی است که برای رسیدن به هدف کمک کار ما خواهند بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان روایتی از امیر مومنان اذعان کرد: انسانی به هدف و جایی می‌رسد که روحیه پرسشگری دارد و با تلاش و پرکاری، تهذیب نفس و زانو زدن در مقابل استاد و سپس آموزش و خدمت به خلق و اخلاص به نتیجه خواهد رسید.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: نباید به جلسه آیین نکوداشت بسنده شود و جلسات نقد هم لازم و ضروری است چرا که حوزه علمیه حوزه پویاست و نباید بر یک یا دو نظریه بسنده کرد و حرف اول و آخر را آن دانست.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین موسویان مسیر را خوب شناخته و از عمر طلبگی اش خوب استفاده کرده است و گویا از روز اول طلبگی خط را گرفته و بر این اساس به حوزه و دانشگاه سرزده است و نگاه او به جایی جمع شده که نیاز روزانه مردم یعنی اقتصاد بوده و در نهایت تلاش‌هایی را به کار برده است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نظرزادهگان
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
رحمت الهی بر استاد موسویان اندیشمند مرحوم
1
0