۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۹۲۹۴۹

جزئیاتی از اقامه نماز جمعه تهران بعد از ۲۰ ماه وقفه

جزئیاتی از اقامه نماز جمعه تهران بعد از ۲۰ ماه وقفه
نماز جمعه این هفته تهران، به مناسبت هفته وحدت و در آستانه میلاد رسول اکرم(ص)، بعد از بیست ماه وقفه مجددا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با توجه به گسترش و افزایش واکسیناسیون اقشار مختلف مردم و فروکش کردن آمار مبتلایان و فوتی های بیماری کرونا، نماز جمعه این هفته تهران، به مناسبت هفته وحدت و در آستانه میلاد رسول اکرم(ص)، بعد از بیست ماه وقفه مجددا برگزار می شود. همچنین این هفته در ۸۹۱ پایگاه نماز جمعه کشور مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه اقامه خواهد شد.

اما رسانه های بیگانه که همواره از تحریم های دارویی آمریکا حمایت می کنند، بار دیگر نگران سلامتی مردم ایران شده و از برگزاری حضوری نماز جمعه تهران ابراز نگرانی داشتند و این امر را عاملی برای خیزش موج ششم بیماری کرونا در جامعه توصیف کردند.

این در حالی است که برای برگزاری نماز جمعه پروتکل های خاصی هم در نظر گرفته شده است. در همین ارتباط سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه در گفت‌وگویی از مجوز کتبی ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری نماز جمعه تهران خبر داده و گفته که این مراسم در فضای باز دانشگاه تهران، با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی با رعایت فاصله‌گذاری‌ها و ضدعفونی محل برگزاری انجام می‌شود و همچنین گروه‌هایی برای واکسیناسیون نمازگزاران در ورودی در‌های محل نماز جمعه مستقر می‌شوند.

حجت الاسلام علی نوری همچنین به شرح ویژه برنامه های این هفته نماز جمعه تهران پرداخت و گفت: مراسم این هفته با تلاوت آیات قرآن کریم و مدیحه سرایی از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در دانشگاه تهران آغاز می‌شود.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، گرامیداشت یاد و نام شهدای انفجار‌های اخیر نمازجمعه در افغانستان را از موضوعات نماز جمعه تهران بیان و ابراز کرد: در این مراسم میزبان نمازگزاران افغانستانی هستیم که برای مداوا به ایران اعزام شدند.

حجت الاسلام نوری ابراز کرد: از مسؤولان ارشد و مسؤولان هر سه قوه دعوت می کنیم که در آستانه میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام و در هفته وحدت در نماز وحدت بخش جمعه که قرارگاه ایمان اخلاق و تقواست شرکت کنند و از برکات نماز جمعه و خطبه‌ها برخوردار شوند.

بر اساس این گزارش، در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران همچنین از مدال آوران طلایی رقابت‌های جهانی کشتی تجلیل خواهد شد و همچنین به دلیل تقارن با هفته وحدت و میلاد رسول گرامی اسلام(ص)، با اجرای سرود‌های زنده‌ در ورودی درب ‌ها از مهمانان میزبانی خواهد شد.

گفتنی است، در نماز جمعه این هفته تهران میهمانان شرکت کننده در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی شرکت خواهند کرد و آقای شیخ خالد ملا رییس مجمع اهل سنت عراق سخنران پیش از خطبه‌ها و حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نیز خطیب نماز جمعه این هفته تهران هستند.

خبرنگار: قاسم شفیعی پور

ارسال نظرات