۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۹۳۰۱۸
آیت الله نوری همدانی در دیدار قالیباف:

مجلس برای رفع گرانی کالاهای ضروری اقدام جدی انجام دهد

مجلس برای رفع گرانی کالاهای ضروری اقدام جدی انجام دهد
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مجلس برای رفع گرانی کالاهای ضروری اقدامات جدی انجام دهد، گفت: حضور مسؤولان بین مردم سبب دلگرمی به نظام می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، صبح امروز در دیدار با محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، مجلس شورای اسلامی را در رأس امور مملکت و کشور دانست و گفت: یکی از نعمت های بزرگی که خداوند متعال برای هر فردی قرار داده توفیق انجام خدمت برای مردم است و خداوند این توفیق را به شما داده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه شما مسؤولیت وسیع و بزرگی نسبت به مردم دارید، افزود: امام خمینی بارها در صحیفه نور حدیث نبوی «کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ.» را ذکر کردند که هر انسانی مدیریت دارد و همه انسانها نسبت به مردم مسؤولیت دارند.

این مرجع تقلید با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه همگان برای برپایی قسط و عدالت قیام کنند، ابراز داشت: امام خمینی انقلاب اسلامی را برای برپایی عدالت برپا کرد و انقلاب و حکومت اسلامی نمونه ای بی نظیر در جهان و سبب امیدواری مستضعفان دنیا است که نظام اسلامی زمینه ساز ظهور می باشد.

تعداد بازدید : 3

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) در خطبه ای فرمودند که اگر هفت اقیلم را به بنده دهند که از دهان مورچه ای دانه ای بگیریم هرگز این کار را انجام نخواهم داد.

وی بر ضرورت اجرای عدالت در جامعه تاکید کرد و گفت: عدالت در برابر ظلم قرار دارد و در جامعه ای که عدالت وجود داشته باشد، ظلم و ستم از بین خواهد رفت، اما در جایی که ستم باشد حق از بین خواهد رفت.

این مرجع تقلید وظیفه نمایندگان مجلس را برپایی و اجرای عدالت در جامعه دانست و اظهار کرد: نمایندگی مجلس امانتی است که از جانب پروردگار و از سوی مردم بر عهده شما قرار داده شده است، از این رو باید نمایندگان مجلس در کنار مردم باشند و به مشکلات مختلف آنها رسیدگی کنند.

حضور مسؤولان بین مردم سبب دلگرمی به نظام اسلامی می شود

حضرت آیت الله نوری همدانی بر اهمیت حضور مسؤولان در میان مردم تأکید کرد و گفت: حضور میان مردم از وظایف نمایندگان مجلس است که این امر سبب خرسندی و دلگرمی مردم می شود و این کار را نباید هرگز ترک کنید.

وی با اشاره به آیات قرآن که عزت برای خدا، رسول خدا و مؤمنان است، افزود: رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان سعودی یک لحظه از ما غافل نیستند، از این رو در برابر دشمنان اسلام و نظام اسلامی باید با مقاومت و ایستادگی برخورد کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه نامه حضرت امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر در سازمان ملل به عنوان منشور حکمرانی ثبت شده است، تصریح کرد: مناسب است نمایندگان هفته ای یک جلسه درباره محور نامه حکمرانی امیرالمؤمنین داشته باشند و برخی سخنان را در تابلوی محل کار خود قرار دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: در این نامه حمکرانی امیرالمؤمنین بیان شده که باید حکمرانان عدالت را در جامعه اجرا کنند و ظلم و فقر را از بین ببرند و مردم ستون دین و سپر در مقابل دشمنان هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: اقشار مختلف مردم در هشت جنگ تحمیلی شرکت و از مهین اسلامی دفاع می کردند و همچنین قشر روحانیت بیشترین آمار شهدا را نسبت به جمعیت خود داشته است.

وی بر ضرورت رسیدگی مجلس شورای اسلامی به مشکلات معیشتی و رفع گرانی کالاهای ضروری تأکید کرد و گفت: سخت ترین مشکل مردم مسأله گرانی کالاها و پایین بودن ارزش پول ملی است، از این رو باید نمایندگان برای بهبود معیشت مردم چاره اندیشی کنند.

مجلس قانونی برای برداشتن دیرکرد بانک ها تصویب کند

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه اخد دیرکرد بانک ها از نظر شرعی حرام است، اظهار کرد: بسیاری از مردم از ما درباره اخذ دیرکرد بانک ها سوال می پرسند که بنده اخذ دیرکرد را نوعی ربا و حرام می دانم، از این رو باید مجلس شورای اسلامی قانونی برای برداشتن دیرکرد تصویب و برای اجرای آن اقدام کند.

ارسال نظرات