۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۶۹۶۹۰۴
حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم:

ورود طلاب به عرصه تعلیم و تربیت جزء رسالت آنان است

ورود طلاب به عرصه تعلیم و تربیت جزء رسالت آنان است
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: حضور حوزویان در مدارس و ایفای نقش خود در تعلیم و تربیت فرزندان نه تنها ضروری است بلکه از رسالت‌های حوزه و حوزویان است.

در چند روز اخیر صحبت هایی در مورد ضرورت ورود طلاب متخصص در عرصه‌های آموزش و پرورش برای تعالی دادن دانش آموزان به عنوان آینده سازان حقیقی کشور در رسانه های داخلی مطرح شده است.

همچنین این موضع گیری ها به مذاق رسانه های معاند خوش نیامده و در صدد هستند به هر گونه ای که شده به تخریب این موضوع و عدم ورود طلاب و روحانیون متخصص به این عرصه بپردازند.

خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، برای پاسخگویی و ارائه توضیحاتی در این موضوع با حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت و گویی داشته است که در ادامه می‌خوانید:

حجت الاسلام ذوعلم عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به ضرورت ورود طلاب به عرصه آموزش و پرورش گفت: در عرصه تعلیم و تربیت وظیفه آموزش و پرورش این است که برای تامین کادر آموزش خود از همه ظرفیت جامعه و کشور استفاده کند و در شرایطی که ما دچار خلع‌های نیروی انسانی در آموزش و پرورش هستیم استفاده از هر مجموعه توانمند و صلاحیت دار که توانایی علمی و صلاحیت‌ کافی را برای حضور در کلاس درس را داشته باشد، امری کاملا منطقی است.

وی در ادامه افزود: طبعا دانشگاه فرهنگیان تأمین کننده نیروی آموزش و پرورش در میان مدت و بلند مدت است و برای کوتاه مدت نیز آموزش و پرورش از زمینه‌ها و روش‌های کارشناسی شده مختلفی برای به کارگیری نیرو‌های حق التدریسی یا سرباز معلمان استفاده می‌کند و در کنار آن‌ها کسانی که دانش آموخته حوزه‌های علمیه هستند و در رشته‌های تخصصی معارف اسلامی فعالیت دارند اگر اعلام آمادگی کنند که به آموزش و پرورش در تامین نیروی انسانی کمک می کنند؛ طبعا آموزش و پرورش نیز در فرایند تعریف شده و کارشناسی و قانونی از این عزیزان استفاده کرده و در کنار سایر نیروها، حوزویان نیز در مدارس حضور پیدا خواهند کرد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ضمن اشاره به مواضع معاندانه برخی از رسانه‌های خارجی درباره ورود طلاب به عرصه آموزش و پرورش اظهار داشت: دشمنی آنان با نظام اسلامی بر کسی پوشیده نیست و این یک مسئله جدیدی نیست و اگر برخی از شبکه‌های بیگانه با هدف و اغراض خاصی این مسئله را بزرگ نمایی و تخریب می‌کنند باید بدانند که در سال‌های قبل از انقلاب نیز حضور فضلای حوزوی در آموزش و پرورش، بوده و حضور داشتند.

حجت الاسلام ذوعلم با اشاره به اهمیت حضور حوزویان در آموزش و پرورش افزود: حضور حوزویان در مدارس و ایفا کردن نقش خود در تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم نه تنها ضروری است بلکه از رسالت حوزه و حوزویان است که طبعا دشمنان انقلاب اسلامی و شبکه‌های تحت امر آنان ایفای نقش حوزویان در آموزش و پرورش و عمل به رسالت دینی خود را بر نمی‌تابند و مواضعی را در این موضوع اتخاذ می‌کنند.

وی در پایان ضمن تشکر از حضور حوزویان در عرصه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش ابراز کرد: الحمدالله رغبت طلاب و حوزه‌های علمیه برای پیوستن به آموزش و پرورش خوب و در حد قابل قبولی است و مشکلات خاصی در اجرای همکاری بین حوزه و آموزش و پرورش وجود ندارد؛ البته باید هر چقدر که ممکن و میسّر است همکاری‌های بین حوزه و آموزش و پرورش پررنگتر و با سرعت قابل قبولی پیش رفته و ادامه داده شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
هدف غایی طلبه دینی چیزی فراتر از معلمی است!؟ در ضمن مهارتهای معلمی از طریق جذب دانشجویان نخبه و رتبه های پایین در کنکور سراسری به دانشگاههای فرهنگیان و رشته های مهندسی دانشگاه شهید رجایی تهران صورت می گیرد .... و برای کسب مهارتهای معلمی ، هر
متقاضی ورود به این شغل، حداقل چهار سال باید دروس روانشناسی کودک و نوجوان و فنون یاددهی و یادگیری و روش تدریسهای جهانی و سنجش و اندازه گیری و آمار و احتمالات و انحراف و واریانس میانگین ها و حساب و کتاب های آماری و روش تحیقیق های روانشاسانه و .....برنامه ریزی درسی و.....و...... دوره های مختلف آموزش و پرورش های تطبیقی را بگذراند.... طلاب جوان بهتر است از دین دفاع کنند و به کار روحانی خود مشغول باشند زیرا که بزرگسالان جامعه بیشر به خدمات آنها نیاز دارند....طلاب جوان لطفا دست از سر بچه های معصوم مردم بر دارند و اگر توانایی علمی دارند به وزارت علوم بروند و وضعیت افتضاح آنجا را در یابند
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
ازطرف طلاب رغبت هست اما از طرف مسئولین رغبتی دیده نمیشه
0
0
طلبه درس خارج
Iran, Islamic Republic of
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
امروزه مجموعه‌ای از عواطف، احساسات، تفکرات و تحلیل‌ها باید در طلاب جمع باشد
0
0