۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۶۸۹۷۰۹

برنامه های فرهنگی در ۴۰ محور برای دانش آموزان کشور تدوین شده است

برنامه های فرهنگی در ۴۰ محور برای دانش آموزان کشور تدوین شده است
معاون اموراستان‌های ستادهمکاری‌های حوزه و آموزش وپرورش گفت:برنامه های فرهنگی مذهبی در۴۰محور وبراساس سندتحول بنیادین وبیانیه گام دوم انقلاب برای دانش آموزان تدوین شده است.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین درودی روز یکشنبه دربازدید از حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرزاظهارداشت: توانمند سازی نیروها، حضور طلاب وظیفه و طرح امین در مدارس، بازدید از حوزه‌های علمیه، دیدار با علما، برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ برای دانش آموزان و کرسی آزاد اندیشی برای دانشجو معلمان در دانشگاه‌های فرهنگیان از جمله این محور‌ها را تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: براساس ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین تربیت اخلاقی، اعتقادی و دینی دانش آموزان از مهمترین اهداف برنامه‌های این کمیته است.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش بیان داشت: نتیجه همکاری این دو نهاد، تربیت دانش آموزان اسلامی و مسئولیت پذیراست.

درودی با اشاره به اینکه رویکرد سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، تربیتی است، اضافه کرد: تعامل آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه مهمترین عامل تحقق سند تحول است.

وی تشکیل کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش را حمایت یکدیگر در مباحث فرهنگی و عقیدتی برشمرد و یادآورشد: این کمیته با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت‌های این دو نهاد تشکیل شده است.

وی ادامه داد: کمیته استانی همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، با هدف ییگیری بحث تعلیم و تربیت در مدارس و فرهنگ سازی در راستای اجرای فرهنگ غنی قرآن و عترت و زندگی اهل بیت علیهم السلام در جامعه ایجاد شده اند تا با برنامه ریزی مناسب اقدامات اثرگذار در این زمینه‌ها داشته باشند.

معاون اموراستان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و وزارت آموزش و پرورش از تاثیرات مثبت کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با حضور روحانیت متخصص و آموزش دیده در آموزش و پرورش سخن گفت و اجرای طرح‌های پیش بینی و برنامه ریزی شده را در سطح مدارس با اهمیت خواند.

وی تصریح کرد: یکی از زیبایی‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این است که این سند تنها سند بالادستی است که درآن برای اولین بار از زندگی حضرت زهرا (س) به عنوان یک الگو در تربیت معرفی شده است.

درودی اضافه کرد: همکاری تنگاتنگ حوزه علمیه و آموزش و پرورش می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی امروز دانش اموزان در خانواده ها، مدارس و محیط اجتماعی را پیشگیری و درمان کند.

وی تاکید کرد: تقویت فرهنگ دینی در مدارس نیاز به توجه در اجرای سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب که همواره از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار می‌گیرد، دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز هم دراین بازدید گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش دراین استان ارائه داد و گفت: فعالیت کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش برای سال ۱۴۰۰ در استان با رویکرد تربیتی تنظیم شده است.

فرشته فهمیده با بیان اینکه تحقق فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در سرلوحه برنامه‌های این کمیته در استان البرز قرار دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت ها‌ی این کمیته با توجه به تداوم وضعیت ویروس کرونا در مدارس در دو بخش حضوری و غیر حضوری تنظیم شده است.

وی تصریح کرد: اجرایی شدن مصوبات کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش درالبرز روند رضایت بخشی دارد که در سالجاری نیاز به تداوم این همکاری داریم.

وی ادامه داد: شناسایی و معرفی فضا‌های مجازی ایمن و پاک درحوزه تعلیم و تربیت دینی به دانش آموزان، جذب استعداد‌های برتر به رشته‌های علوم انسانی و مدارس علوم و معارف اسلامی، دیدار دانش آموزان با علما و فضلای حوزه علمیه در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و بازدید از مدارس علمیه از دیگر برنامه‌های این کمیته در طول سال ۱۴۰۰ در استان البرز است.

فهمیده از جذب و حضور طلاب در مدارس با نظارت و معرفی حوزه علمیه استان به منظور اجرای طرح سفیران هدایت، هجرت و روحانیون مستقر، اقامه نماز جماعت در قالب خرید خدمات آموزشی و همچنین آموزش، توانمندسازی و نهادینه سازی اولیای دانش آموزان برای ایجاد رفتار پایدار و التزام عملی به سبک زندگی اسلامی به ویژه حجاب و عفاف را از دیگر برنامه‌های مهم این کمیته در البرز ذکر کرد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.
ارسال نظرات