۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۸۵۰۶۴

مراکز علمی و رسانه دو بال فرهنگی کشور

مراکز علمی و رسانه دو بال فرهنگی کشور
آیت الله احمدی فقیه گفت: مراکز علمی همیشه بر سایر مراکز مقدم هستند و هرچه مراکز علمی تقویت شود باعث می شود فرهنگ جامعه رو به رشد و کمال برود.

آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی استاد درس خارج حوزه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با توجه به تاثیر مراکز علمی بر فرهنگ یک جامعه گفت: مراکز علمی همیشه بر سایر مراکز مقدم هستند و مردم هم توجه شان به مراز علمی است و هرچه مراکز علمی تقویت شود سبب می شود فرهنگ جامعه رو به رشد و کمال برود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از ریشه های مهم فرهنگ در آموزش و پرورش است و به قدری مهم است که اگر مسئولین مربوطه به وظائفشان عمل می کردند امروز یک تاثیر بسیار قوی روی کل جامعه داشت و افرادی که در یک مرکز علمی تدریس یا تحصیل می کنند عضو مهم فرهنگ یک کشور به حساب می آیند.

استاد حوزه با بیان ضرورت برنامه فرهنگی در دانشگاه ها ابراز داشت: از دیگر مراکز علمی که باید نسبت به نحوه اجرا برنامه های فرهنگی در آن تجدید نظر شود دانشگاه ها است که باید برای آن یک برنامه دقیق و مناسبی تدوین کرد که این مرکز علمی مهم کشور طبق موازین مناسب عمل کند.

آیت الله احمدی فقیه یزدی با درنظر داشتن اینکه کار فرهنگی اصلی در دست حوزه است گفت: حوزه های علمی باید در این امر مهم سرآمد باشند و همپای حکومت و نیاز جامعه پیش بروند که نیاز به برنامه ریزی دقیق مرکز مدیریت و اساتید حوزه و علمای بزرگ دارد و لازم است رابطه خوب و قوی با دانشگاه و آموزش و پرورش داشته باشند و دولت نیز از آنها مطالبه کند.

وی در پایان با بیان جایگاه مهم و حساس صداوسیما و سینما خاطرنشان کرد: اولین و مهم ترین ابزار تبلیغی در این دوره رسانه است که همانگونه که در برخی از فیلم ها مشاهده می شود هیچ آزمودگی مناسب در آن وجود ندارد که به تجدید نظر لازم است تا بتواند مسائل فرهنگی را به خوبی به جامعه انقال دهد.

 

ارسال نظرات