۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۶۹۹۸۷۸
آیت الله مکارم شیرازی در پیام به اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد مطرح کرد؛

نقش برجسته علما در حمایت از مظلومان و تقویت مذهب در جامعه

نقش برجسته علما در حمایت از مظلومان و تقویت مذهب در جامعه
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در اجلاسیه جامعه مدرسین گفت: علمای جامعه لازم است از ضعفای جامعه حمایت کنند و نقش مردمی مذهب را پررنگ کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی تصویری به دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد گفت: قبل از هر چیز لازم می‌دانم این جلسه پر فیض را خدمت شما عزیزان تبریک عرض کنم؛ روز اول این امر یک ابتکار بود که ثمرات مختلفی داشته است که باید ادامه داشته باشد و علما اهمیت زیادی به آن بدهند.

وی در ادامه با بیان نکات مدنظر خود اظهار داشت: انقلاب اسلامی از مساجد برخاست و مساجد بودند که مبدأ انقلاب شدند به این صورت که عده‌ای در مساجد تعلیمات لازم را دیدند و آن‌ها را پخش می‌کردند از همین رو باید مسجد رکنیت خود را حفظ کند؛ شما بزرگان که اهل مسجد هستید مسجد را زنده نگه دارید.

این مرجع تقلید تأکید کرد: مسجد باید برای خواهران، برادران و حتی برای کودکان، مرکزی برای نشر معارف اسلام باشد؛ نشر معارف اسلام، انقلاب را تقویت می‌کند و این سرمایه را نباید از دست داد.

وی با تأکید بر لزوم حمایت علمای اسلام از ضعفای جامعه گفت: اینکه در کنار مساجد صندوق‌های قرض الحسنه و درمانگاه‌ها درست می‌کنند، کار بسیار عاقلانه‌ای است؛ در قرن شانزدهم میلادی روحانیت مسیحیت مغلوب واقع شد چرا که بر ضد علمای علوم طبیعی برخواستند و بعضی از این علما را کشتند، چون این‌ها را کفر می‌دانستند و روی این معنا اصرار کردند مدفون شدند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه عنوان کرد: در اینجا روحانیون مسیحی روش خود را عوض کردند به خدمت رسانی بیشتری پرداختند و در همه جا به احداث بیمارستان و کودکستان و درمانگاه و اقدام کردند و امکاناتی برای جوانان فراهم کردند تا دوباره جذب کنند.

این مرجع تقلید با تأکید بر نقش مردمی مذهب گفت: نقش مردمی مذهب نباید کمرنگ شود و خدمات را باید برای مردم فراهم کرد؛ بسیاری از مساجد بودند برای جوانان اردو داشتند و تفریح آن‌ها را فراهم می‌کنند که لا به لای تفریح آموزه‌هایی داشته باشد؛ این امر بسیار خوب است و ابتکار‌هایی را برای ارائه آموزه‌های دینی می‌توان فراهم کرد.

وی با اشاره به کنگره «نقش شیعه در پیشرفت و گسترش علوم اسلامی» که در سالیان قبل برگزار شد، گفت:، چون تبلیغات شده بود شیعه دخلی در ایجاد و گسترش علوم نداشته است این کنگره تشکیل شد و معلوم شد پیدایش برخی علوم به دست شیعیان بوده است که ۵۰ جلد کتاب در از طریق این کنگره در دسترس ما قرار گرفت و ۲ سال بر روی این کار شد؛ عصاره کار کنگره، ۱۷ جلد کتاب شد که در اختیار کتابخانه‌های مساجد و دیگر کتابخانه‌های کشور به طور رایگان قرار دادیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: از بزرگان می‌خواهم این ۱۷ جلد را مطالعه کنند تا نقش شیعه را در ادبیات و تاریخ و طب و مسائل فلکی و بسیاری دیگر از علوم واقف شوند؛ این متعصبین دشمن ما سعی کردند بگویند در میان شیعیان خبری نیست؛ نقش شیعه در پیشرفت و پیدایش علوم اسلامی بسیار برجسته است و همه اقشار به خصوص دانشجویان باید از این نقش با خبر باشند و این است که اسلام به عنوان کانون علم و پیشرفت و تمدن مطرح می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر چه نتوانستم شخصا خدمت برسم، اما بابت همین پیامی که توانستم بفرستم خدا را شکر می‌کنم که به سهم خود در خدمت شما بودند و از صمیم دل برای شما دعا می‌کنم؛ این جلسه نقش مؤثری در انقلاب و پیشرفت اسلام و تشیع دارد و از صمیم دل برای همه همه شما دعا می‌کنم که بتوانیم کارهایمان را ادامه دهیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
موسی روح الامینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
نحوه برخورد با بهائیان طبق فتوای امام خمینی بهائیان کافر هستند و طبق آیه 8 سوره ممتحنه که در اصل 14 قانون اساسی هم ذکر شده باید با آنها با اخلاق حسنه و قسط و عدل و رعایت حقوق انسانی برخورد کرد.لَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُمْ مِنْ دِيَارِكُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ... همانطور که امام علی اموال فرقه ضاله خوارج را اداره کرد. و اموالشان را مصادره نکرد و سهمیه شان را از بیت المال قطع نکرد.
0
0