۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۹۹۴۷۳
۲۲ و ۲۳ دی ماه؛

اجلاسیه دوازدهم جامعه مدرسین به صورت وبیناری برگزار می شود + فیلم

اجلاسیه دوازدهم جامعه مدرسین به صورت وبیناری برگزار می شود + فیلم
دوازدهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت نیمه حضوری و وبیناری در تاریخ ۲۲ و ۲۳ دی ماه با حضور علمای کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال جانشین دبیر دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در نشست خبری این اجلاس گفت: اجتماع علما و روحانیون بسیار پرفایده بوده و خواسته مقام معظم رهبری نیز همین است تا هم فکری علما در این اجتماعات شکل بگیرد.

وی در ادامه افزود: جامعه مدرسین با سابقه درخشان بیش از نیم قرن صلابت و عزت خود را به صورت ذاتی با شخصیت‌های حقیقی علمی خود کسب کرده، در کنار قیام امام خمینی در حوزه علمیه شکل گرفته و به عنوان یک جریان علمی و سیاسی و نیز پشتوانه عظیم برای انقلاب، ایفای نقش کرده است.

تعداد بازدید : 2

این استاد درس خارج حوزه علlیه قم اظهار داشت: اجلاس سراسری جامعه مدرسین هر دو سال یکبار به میزبانی قم با حضور همه علمای کشور برگزار می‌شود که در سال جاری دوازدهمین اجلاس سراسری در ۲۳ و ۲۴ دی به صورت وبینار و نیمه حضوری برگزار خواهد شد و در این اجلاسیه بر اساس نیاز‌های روز عناوینی انتخاب شده است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه‌های جامعه مدرسین در دو نوع منطقه‌ای و سراسری، گفت: اجلاس‌های منطقه‌ای نیز در ۹ منطقه متشکل از سه یا چهار استان کشور نیز چند مدت یکبار برگزار می‌شود و اعضای جامعه مدرسین در این اجلاس منطقه‌ای با میزبانی یک استان حاضر می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال اظهار داشت: اجلاسیه دوازدهم با عنوان «رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق و دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی» در نظر گرفته شده که ریاست جامعه مدرسین آیت الله حسینی بوشهری، دبیر آن خواهد بود.

وی با بیان این که این اجلاسیه ۴ کمیسیون در جهت بررسی موضوعات مورد نیاز خواهد داشت، گفت: چهار کمیسیون با عناوین «رسالت حوزه‌های علمیه، تولید منظومه معرفتی و ارزشی نظام اسلامی»، «رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق خودسازی، فرهنگسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی»، «رسالت حوزه‌های علمیه در ترویج و تحقق اقتصاد مقاومتی و معیشت جامعه»، «رسالت حوزه‌های علمیه در استفاده از فرصت‌ها و مواجهه با چالش‌ها و تهدید‌های انقلاب اسلامی» در حاشیه و متن این اجلاس فعالیت خواهند داشت.

جانشین دبیر اجلاسیه جامعه مدرسین با اشاره به حضور مهمانان ویژه این اجلاسه بیان کرد: از میان شخصیت‌ها در این اجلاس حضور خواهند داشت و بیاناتی از مراجع تقلید خواهیم داشت و همچنین از شخصیت‌های حوزوی استفاده خواهیم کرد؛ در ۲۳ دی مجموعه مباحثی که از کمیسیون‌ها ارائه می‌شود برای آینده ما و حرکت جامعه مدرسین مؤثر خواهد بود.

وی تمدن سازی، فرهنگسازی، اقتصاد مقاومتی و معیشت جامعه را از مباحث روز و مورد دغدغه رهبر انقلاب دانست و گفت: در زمینه این مباحث که مصوبات کمیسیون‌های اجلاسیه قبل بود، مکاتبات و نشست‌هایی با دولت قبل و نیز مجلس شورای اسلامی داشته و پیگیر تحقق این مصوبات بودیم؛ این روند در اجلاسیه پیش رو هم ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در پایان در پاسخ به سؤال خبرنگاران حاضر در خصوص اهانت به ارزش‌های اسلامی در شبکه‌های اجتماعی، از سوی برخی افراد، گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم محافظ انقلاب و شریعت است و در جریانات انحرافی، هر شخصی در هر لباسی بخواهد ضربه‌ای به مباحث دین و سیاست مردم بزند، با قاطعیت ورود خواهد کرد؛ فرقی ندارد روحانی باشد یا در لباسی دیگر حرف ناشایستی بزند.

وی در ادامه تأکید کرد: جامعه مدرسین در فواصل مختلف و در موارد مشابه اعلام موضع کرده است حتی شخصی که در فضای بین المللی به تخریب مبانی شریعت اقدام می‌کرد، جلسات اختصاصی گرفت و بیانیه داد و به مردم اعلام کرد که از نظر جامعه مدرسین این افراد و افکار جایگاهی ندارند.

گفتنی است طبق برنامه دوساله برگزاری اجلاس جامعه مدرسین، اجلاسیه دوازدهم می بایست در سال گذشته برگزار می شد که به علت شرایط سخت کرونایی لغو و به سال جاری موکول شد.

ارسال نظرات