۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۶۲۹۴۶۵
آیت الله طباطبایی نژاد در اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین:

مشکلات طلاب مورد توجه مسؤولان حوزه واقع شود

مشکلات طلاب مورد توجه مسؤولان حوزه واقع شود
مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به زندگی سخت طلاب در گذشته، گفت: مسائلی نظیر تأمین حجره طلاب باید مورد توجه مسؤولان حوزه علمیه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، صبح امروز در اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان، با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) گفت: اینکه انسان از مورد محبت نیکان باشد و اشرار از او متنفر و با او دشمنی کنند برای انسان فضیلت است.

وی در ادامه افزود: در گذشته طلاب شهریه ناچیزی داشتند و ما به سختی در حوزه علمیه امورات خود را می‌گذراندیم، امروز نیز طلاب با مشکلاتی مواجه هستند، نبود حجره یکی از این مشکلات است که باید جامعه مدرسین به این موضوع توجه کند، مدارس بهتر است با حجره و کلاس ساخته شوند چرا که طلاب توان اجاره اتاق و خانه ندارند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه اگر نمی‌توانیم برای طلاب معیل خانه فراهم کنیم حداقل برای مجردان حجره در نظر بگیریم، اظهار کرد: اگر خود ما نیز به حوزه علمیه و نیازهای آن توجه نداشته باشیم طلاب با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان برخورداری حوزه علمیه از نظام آموزشی و نظم را از مهمترین بخش‌های تحول حوزه علمیه عنوان کرد و افزود: علما و بزرگانی که در گذشته شاهد وجود با برکت ایشان بودیم از استعدادهای ویژه و درخشانی برخوردار بودند، امروز البته طلاب مستعد بسیاری در حوزه های علمیه هستند که می‌توانند کارهای بسیار مهمی در حوزه انجام دهند./1304//210/خ

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات