۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۷۲۴۴۲۸

جواب شبهات فيلترينگ را درکتاب الکترونیک«فیلترینگ پرسش ها و پاسخ ها» بخوانید

جواب شبهات فيلترينگ را درکتاب الکترونیک«فیلترینگ پرسش ها و پاسخ ها» بخوانید
کتاب الکترونیک «فیلترینگ پرسش‌ها و پاسخ ها» به قلم کارشناسان فضای مجازی است که به بسیاری از شبهات فیلترینگ پاسخ‌های کوتاه و مستدل داده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب الکترونیک «فیلترینگ پرسش ها و پاسخ ها» به قلم کارشناسان فضای مجازی است که به بسیاری از شبهات فیلترینگ پاسخ های کوتاه و مستدل داده اند.

بخشي از عقب‌ماندگي و وابستگي فضاي مجازي ايران، نشئت‌گرفته از ابهامات و پرسش‌هايي است که نه‌تنها ذهن عامه مردم، بلکه ذهن نخبگان و تصميم‌گيران را به خود مشغول کرده است. اين شبهات مانند سدي در برابر کسب مؤلفه‌هاي قدرت در عرصه فضاي مجازي عمل مي‌کنند.

از مباحث و مسائل مهم ‌درباره فضاي مجازي، موضوع مسدود‌سازي و فيلترينگ است. سؤالات و شبهات درباره فيلتر برخي امکانات فضاي مجازي، با توجه به شرايط خاصي که در نتيجه اغتشاشات اخیر در ايران شکل گرفت و دو سکوي مهم خارجي (اينستاگرام و واتساپ) مسدود گرديد، گسترش يافت و با برخي پرسش‌هاي موردي و مصداقي ناظر به شرايط ايجادشده همراه گرديد.

در چنين شرايطي، بررسي شبهات کلي و موردي در زمينه فيلترينگ ضرورت و اولويت پيدا کرد و کتابچه "فيلترينگ؛ پرسش‌ها و پاسخ ها" در پاسخ به اين نياز، توسط برخي کارشناسان فضاي مجازي و محققان اين حوزه تدوين شد و در فضاي مجازي انتشار مي‌يابد.

نسخه PDF

نسخه PDF پاسخ‌هاي کوتاه و مستدل به شبهات فيلترينگ

ارسال نظرات