۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۷۲۹۲۴۷
آیت‌الله کعبی در گفت‌وگو با رسا:

عفو پدرانه رهبری تاثیر مهمی در همدلی ملت ایران و ترمیم ناهنجاری‌ها دارد

عفو پدرانه رهبری تاثیر مهمی در همدلی ملت ایران و ترمیم ناهنجاری‌ها دارد
نماینده خبرگان گفت: عفو و بخشش گسترده تاثیر بسیار بزرگی در انسجام، ترمیم ناهنجاری ها و وحدت ملی دارد و شکست بزرگی برای بدخواهان، معاندان و کینه توزان است.

آیت الله عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به موافقت رهبر انقلاب اسلامی با عفو و تخفیف مجازات دهها هزار نفر از متهمان و محکومان حوادث اخیر، اظهار داشت: اصل گسترده بخشش خاطیان و کسانی که جرائم اندکی مرتکب شده و تحت تاثیر القائات بیگانه واقع شدند توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی برگرفته از سیره حکمرانی رسول گرامی اسلام(ص) و سیره علوی است.

وی افزود: این بخشش بر اساس رحمت و رفعت، گذشت و اصلاح شخصیتی مجرمان و بازگرداندن آنان به زندگی اجتماعی، تعمیم اجتماعی، تقویت پیوند و انسجام اجتماعی و همچنین تقویت همدلی و وحدت ملی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقدامی حکیمانه و توأم با کرامت در اوج عزت و قدرت و برخاسته از جایگاه پدرانه است؛ چراکه ایشان پدر معنوی ملت بزرگ ایران و امت اسلامی هستند و از موضع پدرانه و در عین حال عزتمندانه و با قدرت این بخشش را انجام دادند تا این افراد بتوانند به زندگی اجتماعی برگردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به ابتکار عمل قوه قضاییه در درخواست عفو کارشناسی بیان داشت: این که قوه قضائیه پرونده سابقه کیفری برای کسانی که مورد بخشش و عفو قرار گرفته اند، تشکیل نمی دهد جای تقدیر و تشکر دارد.

آیت الله کعبی اظهار داشت: این عفو و بخشش گسترده، قطعاً تاثیر بسیار بزرگی در انسجام، ترمیم ناهنجاری ها، وحدت و همدلی ملت بزرگ ایران دارد و شکست بزرگی برای بدخواهان، معاندان و کینه توزان می باشد که تلاش می‌کنند شکاف و گسست اجتماعی در جامعه ایجاد کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان ابراز کرد: ما به سهم خود از این ابتکار عمل و اقدام خیرخواهانه رهبری که تاثیر بسیار بزرگی در میان جامعه و ملت ایران گذاشته است، تشکر و قدردانی می کنیم.

ارسال نظرات