۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۰۰۰۱۴
18 اسفندماه؛

هم‌اندیشی مسؤولان و بازرسان انجمن‌های علمی حوزه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دومین نشست هم‌اندیشی مسؤولان، اعضای هیأت مدیره و بازرسان انجمن‌های علمی حوزه در قم برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محسن مهاجرنيا


حجت‌الاسلام محسن مهاجرنیا، مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری دومین نشست هم‌اندیشی مسؤولان، اعضای هیأت مدیره و بازرسان انجمن‌های علمی حوزه، 18 اسفندماه خبر داد.

وی با بیان این‌که این مراسم از سوی دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه برگزار می‌شود، اظهار داشت: تأمل در چشم‌انداز پیش‌روی انجمن‌های علمی، آغاز برنامه پنج ساله نخست انجمن‌ها و مجموعه برنامه‌های سال آینده دستور کار دومین هم‌اندیشی مسؤولان و بازرسان انجمن‌های علمی حوزه است.

مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه با اشاره به این‌که سال 90، آغاز برنامه پنج‌ساله نخست انجمن‌های علمی اعلام شده است، اظهار داشت: در این مراسم پیرامون برنامه آینده و همچنین برنامه‌های آتی انجمن‌های علمی به بحث و گفت‌وگو خواهیم نشست.

وی در ادامه به دیدار مسؤولان انجمن‌های علمی با چند تن از مراجع تقلید اشاره کرد و گفت: در دیداری که با حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و لطف‌الله صافی گلپایگانی در این ماه برگزار شد، این مراجع تقلید از کارکرد انجمن‌های علمی استقبال خوبی داشتند.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا اضافه کرد: حضرت آیت‌الله صافی در این دیدار فرمودند که انجمن‌های علمی حوزه با یک تأخر پنجاه ساله‌ مواجه است و حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی هم با ابراز علاقه نسبت به فعالیت‌های انجمن‌های علمی، از این‌که مقداری دیر به سراغ ایشان رفته‌ایم، گلایه داشتند.

مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه با اشاره به دیدار روز پنج‌شنبه انجمن‌های علمی با حضرت آیت‌الله وحید خراسانی، خاطرنشان کرد: انجمن‌های علمی آمادگی کامل دارد تا در زمینه‌های مختلف موضوع‌شناسی پیرامون اجتهاد و فقاهت، در کنار مراجع معظم تقلید، کمک حال و یاری‌رسان باشد.

وی یادآور شد: در دومین هم‌اندیشی مسؤولان، اعضای هیأت مدیره و بازرسان انجمن‌های علمی حوزه پس از گفت‌وگوی علمی و جمع‌بندی نهایی پیرامون برنامه‌های آتی، حرکت نوینی را در سال 90 در مجموعه انجمن‌های علمی آغاز خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا با بیان این‌که در برنامه پنج ساله نخست بیش از پنجاه قالب فعالیت برای انجمن‌ها پیش‌بینی شده است، ابراز داشت: با شروع برنامه پنجم تحرک نوینی در فعالیت‌های انجمن‌ها به وجود خواهد آمد که از آغاز سال بعد شاهد آن خواهیم بود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین هم‌اندیشی مسؤولان و بازرسان انجمن‌های علمی که در ماه رمضان گذشته برگزار شد، افزود: طراحی رویکردهای نوین، زمینه‌سازی، طراحی و تصویب چشم‌انداز بیست ساله، تصویب برنامه پنج‌ساله، آیین‌نامه داخلی و بازنگری در مجموعه مقررات انجمن‌های علمی از اهداف نخستین هم‌اندیشی بود.

مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه با بیان این‌که در نخستین هم‌اندیشی، سال 89 را سال تصویب و قانونمندی انجمن‌ها و سال 90 را سال توسعه و حرکت رو به جلوی انجمن‌ها اعلام شد، تصریح کرد: تمام فعالیت‌های انجمن‌های علمی در طول سال 89 به جز چند همایش ملی و بین‌المللی، تمرکز در حوزه‌های علمیه بود.

وی رویکرد سال آینده انجمن‌های علمی را ورود به عرصه ملی و فراملی عنوان کرد و بیان داشت: انجمن‌های علمی حوزه در عرصه‌های مختلف اعم مسائل جهانی، مسائل جهان اسلام، مسائل بین‌المللی و گفت‌وگوی با متخصصان دیگر جوامع، پای به عرصه‌های جهانی خواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا از دیدار اعضای انجمن‌های علمی حوزه با مقام معظم رهبری، اوایل سال 90 خبر داد و با بیان این‌که یکی از برنامه‌های دومین هم‌اندیشی مسؤولان و بازرسان انجمن‌های علمی بررسی این موضوع است، گفت: اوایل سال آینده مجموعه دو هزار عضو انجمن‌های علمی به دیدار رهبر معظم انقلاب نائل می‌شوند.

گفتنی است، دومین نشست هم‌اندیشی مسؤولان، اعضای هیأت مدیره و بازرسان انجمن‌های علمی حوزه، چهارشنبه 18 اسفندماه از ساعت 19 تا 21 در سالن همایش دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه به نشانی قم ـ بلوار جمهوری اسلامی ـ کوچه دوم ـ فرعی اول سمت چپ برگزار می‌شود. /920/ت302/ع

ارسال نظرات