۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۰۰۱۸
پژوهشگر حوزه علمیه:

مدگرایی در دراز مدت بر اعتقادات فرد تاثیر می‌گذارد

خبرگزاری رسا ـ عضو سازمان مدارس رستگاران گفت: مقابله با مد و مدگرایی ناشی از فرهنگ غرب، نیازمند کار فرهنگی تدریجی است.
تربيت اسلامي


حجت الاسلام حسین علیزاده، عضو سازمان مدارس رستگاران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: تربیت کودک پی ریزی شخصیت او است که اگر به درستی انجام شود، فرد را در جامعه از آسیب های اجتماعی مصون می دارد.

وی ادامه داد: هرچه بیشتر در زمینه تربیت اسلامی قوی‌تر ظاهر شویم، آسیب پذیری ما کمتر خواهد شد و در آینده با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود.

عضو سازمان تعاون اسلامی اظهار داشت: امام خمینی(ره) سخن معروفی دارند که آمریکا هیج غلطی نمی تواند بکند، این مطلب با تقویت بنیادی های فکری و فرهنگی نسل نوخاسته امکان پذیر است و یک کار تربیتی است که ما را در رقابت با استکبار جهانی پیروز می‌سازد.

وی اظهار داشت: امروز مد و مدگرایی که ناشی از فرهنگ غرب است بر پایه زیبایی‌های ظاهری و انقطاع از فرهنگ و ارزش‌های دینی شکل گرفته است و مبارزه با آن نیازمند کار تدریجی فرهنگی و تربیتی است.

حجت الاسلام علیزاده گفت: مدگرایی شیوه ای ظاهری است اما در دراز مدت می‌تواند دیگر ساحت‌های فردی شخص همچون اعتقادات او را نیز تهدید کند.

وی بیان داشت: امروز اقامه نماز در مدارس باید به شکلی باشد که با استقبال دانش آموزان روبرو شود و نباید نماز به صورت تحمیلی باشد.

عضو سازمان تعاون اسلامی، با اشاره به قابلیت های تربیتی هدیه دادن و تقدیر کردن، گفت: باید با هدیه دادن و ارزش و شخصیت دادن به فرزندان آنها را به سمت صفات و اخلاق نیکو سوق داد.

وی بر لزوم مداوم بودن برنامه های تربیتی تاکید کرد و گفت: کار فرهنگی نیازمند برنامه های دراز مدت است و باید این برنامه‌ها در قالب‌های گوناگون برای سنین مختلف سنی درنظر گرفته شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات