۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۰۰۲۵
آیت الله نمازی:

آیت الله مهدوی کنی شخصیتی آگاه و بصیر است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، از شخصیت انقلابی، مبارزاتی و علمی ریاست جدید این مجلس به نیکی یاد کرد و آیت الله مهدوی کنی را شخصیتی بصیر و آگاه خواند و فضای حاکم بر جلسه انتخاب رییس خبرگان را صمیمی توصیف کرد.
آيت الله نمازي
آیت الله عبدالنبی نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری اجلاسیه خبرگان رهبری، تصریح کرد: بحمدلله فضای حاکم بر اجلاس خبرگان بسیار صمیمی و دوستانه بود.

وی تصریح کرد: بعد از تلاوت قرآن کریم نطق رییس مجلس خبرگان آغاز شد، ایشان به خوبی به مساله انتخابات ریاست خبرگان پرداختند و گفتند بعد از آیت الله مشکینی من به آقای مهدوی کنی پیشنهاد کردم و ایشان بنا به هر دلیلی نپذیرفتند.

آیت الله نمازی در ارزیابی خود از شخصیت آیت الله مهدوی کنی ریاست جدید خبرگان رهبری، گفت: شخصیت آیت الله مهدوی کنی در نظام اسلامی شناخته شده است، ایشان قبل از انقلاب از شاگردان برجسته امام بودند، در دوران ستمشاهی زندان رفتند و در راه دفاع از اسلام متحمل مرارت های فراوان شدند.

وی ادامه داد: آقای هاشمی هم از شخصیت آیت الله مهدوی کنی در اجلاس خبرگان رهبری تجلیل کردند، آیت الله مهدوی کنی شخصیتی آگاه و بصیر هستند و بعد از پیروزی انقلاب در سمت های مختلفی اجرایی بودند که این مساله جایگاه ویژه ایشان را نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: بعد از شهادت آقایان رجایی و باهنر، مجلس شورای اسلامی ایشان را به عنوان نخست وزیر برگزید و همچنین آیت الله مهدوی کنی از طرف امام راحل به عنوان اعلم علمای تهران تولیت مدرسه مروی را عهده دار شدند. /924/ت302/ص


ارسال نظرات