۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۱۰۰۰۳۵
یک تهیه کننده تلویزیون:

ره توشه تبلیغی نوروز از سوی نهادهای متولی امر در اختیار مبلغان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ تهیه کننده صداوسیمای خراسان رضوی با تأکید براینکه اعزام مبلغ در استانه نوروز باید با همان جدیت و انسجام ایام محرم و صفر انجام شود گفت: نهادهای تبلیغی، ره توشه تبلیغی نوروز را با محوریت معرفی مصادیق شادی و ثواب شاد کردن و تبیین مصادیق شادی حلال وحرام تدوین کرده و در اختیار مبلغان قرار دهند.
ره توشه راهيان نور
حجت الاسلام علی عبدالرزاق رمضان نژاد، تهیه کننده صداوسیمای خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به اینکه اسلام هیچ موضع منفی در قبال آداب نوروز نداشته است اظهار داشت: حتی بسیاری از مفاهیم دینی ما در قالب آداب نوروز مورد عمل و توجه قرار می گیرد. اسلام در هر منطقه که وارد شد با ان دسته از آداب و رسوم ملت ها که منافاتی با شرع نداشت نه تنها مخالفت نکرد بلکه به گسترش ان نیز پرداخت.

وی با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع) که در آن به آداب عبادی برای آغاز سال نو توصیه می کنند یادآور شد: امام خمینی(ره) می فرمایند عید نوروز، عید ملی است و با اینکه عیدی اسلامی نیست اما مورد مخالفت اسلام نیز واقع نشده است. در تاریخ امده است که واقع غدیر با روز آغاز سال نو شمسی در ان زمان همزمان بوده است. صله رحم و تبریک و شادباش هدیه دادن تا جایی که با حرام آمیخته نشود (جشن نیکوکاری به معنای تقسیم شادی ها با دیگران) از موارد مورد تأکید است.

این مبلغ حوزه علمیه مشهد با اشاره به اینکه چهارشنبه پایان سال مبنای دینی ندارد گفت: در مورد روز 13 فروردین نیز هیچ سند تاریخی و علمی و دینی مبنی بر بدیمنی وجود ندارد. همین که انسان به طبیعت می رود از اموری است که نور بصر را زیاد می کند. همچنین ولادت حضرت علی(ع)و آغاز اعتکاف در روز 13 رجب روی داده است.

وی تصریح کرد: کاروان های راهیان نور از بهترین فرصت ها است چرا که از هر قشری و هر شهری در این کاروان حضور دارند و مبلغان می توانند ضمن بیان خاطرات هشت سال دفاع مقدس به ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بپردازند.

حجت الاسلام علی عبدالرزاق رمضان نژاد، رو در رویی مستقیم با مخاطب و درک بهتر از شرایط و نیازهای او را از مزایای تبلیغ چهره به چهره دانست و گفت: زهیر تا پیش از ملاقات حضوری امام، از حضور و قیام ایشان مطلع بود اما همان رویارویی لحظات اخر بود که او را متاثر کرد و سرنوشتش را تغییر داد.

وی در خصوص اعزام مبلغ در آستانه عید نوروز ابراز داشت: اعزام مبلغ در ایام پایان سال باید با همان جدیت و انسجام که در ایام محرم و صفر صورت می گیرد انجام شود چرا که دراین ایام هم مانند محرم و صفر اجتماع های مردم بسیار زیاد است.

این مبلغ حوزه علمیه مشهد با اشاره به اهمیت شاد کردن دل مومنان در اسلام یادآور شد: متولیان امر تبلیغ بایستی بیش از گذشته در این عرصه تلاش کرده و ره توشه تبلیغی نوروز را در معرفی مصادیق شادی و ثواب شاد کردن و تبیین مصادیق شادی حلال وحرام تدوین کرده و در اختیار مبلغان قرار دهند. /930/ت302/ص
ارسال نظرات