۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۰۰۰۵۶
فرزند مرحوم عمری در گفت و گو با رسا:

شیخ عمری علاقه مند امام و رهبری بود

خبرگزاری رسا ـ فرزند مرحوم عمری در گفت و گو با رسا تاکید کرد: شیخ عمری اخبار ایران را دنبال می کرد و به امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب خیلی علاقه مند بود.
شيخ عمري مدينه منوره
حجت الاسلام شیخ کاظم عمری، فرزند آیت الله شیخ محمد علی عمری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تشکر از پیام های تسلیت مراجع و علما و برگزاری مجالس ترحیم برای مرحوم عمری که در ایران برگزار شد گفت: مراجع و علما خیلی لطف کردند و با این تسلیت ها من و خانواده بسیار راحت شدیم، البته این تسلیت ها چیز عجیبی نیست زیرا آنها مرحوم پدرم را به خوبی می شناختند که سال ها در مدینه قال الصادق و قال الباقر(ع) می گفت و خانه اش و دلش بر روی همه زائران اهل بیت(ع) باز بود و به زائران اهل بیت(ع) خدمت می کرد.

وی با اشاره به سفری که چند سال پیش به ایران داشته است افزود: من در سفر سه چهار سال قبل به ایران با عده ای از مراجع و رهبر انقلاب دیدار کردم؛ همه آنها از وجود شیخ عمری خوشحال بودند و دعا می کردند و ایشان را نور ولایت و چراغ تشیّع در مدینه می دانستند.

فرزند مرحوم عمری با یادآوری مراسم باشکوه تشییع پدرش اظهار داشت: ایشان برای دنیا کار نمی کرد و تنها برای خدمت به اهل بیت(ع) تلاش می نمود و توصیه می کرد که همه کارها برای خدا باشد لذا خدا این مرتبه و محبت را به او داد و در مراسم تشیع ایشان انگار زلزله شده بود، این برنامه عادی نبود و حتی پلیس در خدمت تشیع قرار گرفته بود که امری به ظاهر غیر ممکن است و به عقیده من چنین روزی در مدینه تکرار نخواهد شد و اگر نظر حضرت مهدی(عج) نبود این مراسم اینگونه برگزار نمی شد؛ پدرم در انتهای قبرستان بقیع بعد از قبر ابوسید خدری به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام کاظم عمری با اشاره به علاقه مرحوم شیخ عمری به انقلاب اسلامی ایران گفت: خیلی وقت ها شیخ عمری اخبار ایران را دنبال می کرد خصوصا در زمان جنگ ایران و عراق که بسیار ناراحت بود و در نهایت از پیروزی ایران بسیار خوشحال شد.

وی با یادآوری خاطره ای از توجه شیخ عمری به انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایشان به حضرت امام و رهبر انقلاب خیلی علاقه مند بود؛ در زمانی که آقای رفسنجانی رییس جمهور بود عده ای نزد پدرم آمدند و از ایشان انتقادهایی داشتند پدرم در جواب آنها گفت این کشور آقای رفسنجانی نیست این کشور و دولت آل محمد(ص) است و آقای رفسنجانی 4 سال هست و می رود شما باید برای این کشور اهل بیت(ع) کمک کنید.

فرزند شیخ عمری با تشکر مجدد از مراجع و علما افزود: علما هم برای خدا این کار را کردند؛ العالم تُعرف بِالعالم و خداوند ان شاءالله همه آنها را حفظ کند.

وی در پایان با اشاره به فقدان این عالم بزرگ در مدینه گفت: بعد از ایشان ما یتیم شدیم، مدینه خاموش شد ما و شما و زائران در غربت قرار گرفتیم؛ شیخ عمری خار بزرگی در چشم دشمنان بود و از هم اکنون توطئه ها بر ضد شیعه شروع شده است ولی با حضور رهبر انقلاب و مراجع من مطمئن هستم که آسیبی به تشیع نخواهد آمد. /914/ت301/گ
ارسال نظرات