۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۰۰۱۰۱
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

نباید عید نوروز را با سنت‌های زرتشتی و مجوسی آمیخته کرد / صدا و سیما باید مستقل از هر نهادی عمل کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به جایگاه و اهمیت رسانه ملی، صدا و سیما را دانشگاهی بزرگ با 70 میلیون مخاطب خواند و تصریح کرد: رسانه ملی باید بلندگوی قرآن و دین باشد.
آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، امروز 18 اسفند ماه در دیدار مدیرکل و مدیران بخش‌های مختلف صدا و سیمای استان قم گفت : صداو سیما هرگز نباید از اصول خارج شود؛ زیرا همه انتظار دارند صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با این همه شهید که برای برقرار شدن این نظام و جمهوری تقدیم کرده است، قدر نظام جمهوری اسلامی را بداند و در این راه گام بردارد.

وی صدا و سیما را دانشگاهی بزرگ با 70 میلیون مخاطب خواند و تصریح کرد: برنامه‌سازان و تهیه کنندگان رسانه‌ی ملی باید به دنبال تولیداتی بروند که مکتب اسلام و اهل بیت علیهم السلام را تبلیغ کنند و مبلّغی برای دین باشند و برای تربیت جوانان اسلامی گام بردارند؛ در حقیقت رسانه ملی باید بلندگوی قرآن و دین باشد.

این مرجع تقلید با تأکید بر استقلال صدا و سیما گفت: این موضوع در قانون اساسی به خوبی دیده شده است تا رسانه‌ی ملی بتواند در راه حفظ دین و اسلام گام بردارد.

وی اظهار داشت: صدا و سیما باید خط اصلی را که استقلال و دفاع از اسلام و دین است، حفظ کند و از سایر نهادها تبعیت نداشته باشد؛ مدیران و برنامه‌سازان این رسانه باید مستقل فکر کنند و تنها حمایت از دین و اهداف انقلاب اسلامی را داشته باشند و این را برای همیشه حفظ کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه و اهمیت رسانه ملی ادامه داد: کار شما مسؤولان در رسانه ملی بسیار سنگین و بزرگ است و این مسؤولیت شب و روز نمی‌شناسد؛ زیرا جایگاه شما برنامه‌ سازان و مدیران همچون دیگر ادارات نیست که بخواهید تنها در ساعت اداری حضور داشته باشید و از توجه و دقت به تولیدات بکاهید، باید همه‌ی توجه و دقت خود را در تولید برنامه‌های سازنده و مفید داشته باشید.

وی تاکید کرد: بدانید اگر خدای نکرده در تولیدات شما کوچک‌ترین انحرافی وجود داشته باشد این انحراف به تمام جامعه سرایت پیدا خواهد کرد؛ بنابراین هر چه در ساخت تولیدات فاخر تلاش کنید باز هم اندک است و باید کاستی‌ها و نقصان در برنامه‌هایتان را به حداقل برسانید و امیدواریم روزی برسد که به هیچ وجه نقصانی در رسانه ملی دیده نشود.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم، نقش صدا و سیما را در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: افراد شجاع، مومن و دارای موضع دینی را در رسانه ملی به کار بگیرید تا حیثیت این رسانه حفظ شود.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی عنوان کرد: همیشه در تولید برنامه‌هایتان خدا را در نظر بگیرد؛ زیرا صدا و سیما از آن اسلام و امام زمان ارواح العالمین له الفداء است و باید اسلام، اخلاق دینی و حمایت از ضعفا را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید؛ بدانید اگر در همین خط گام بردارید به یقین موفق خواهید بود.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز بر تولید برنامه‌های متناسب با فرهنگ اسلامی تاکید کرد و افزود: نباید عید نوروز را با سنت‌های زرتشتی و مجوسی آمیخته کرد؛ زیرا ما کشوری اسلامی و ولایی هستیم./917/پ201/ص

ارسال نظرات