۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۰۰۱۰۸
خطیب جمعه قطیف عربستان:

آینده درخشانی در انتظار امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان، بیداری امت اسلامی و قیام ملت ها را سبب درخشان شدن آینده مسلمانان توصیف کرد.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار خطیب جمعه قطیف عربستان، در مسجد امام رضا(ع) و در جمع کثیری از شیعیان این شهر، با اشاره به تحولات صورت گرفته در کشورهای عربی گفت: حکام نباید انتظار داشته باشند که مردم همانگونه که با حکام سابق رفتار می کردند با آنها نیز همان رفتار را داشته باشند، زیرا اوضاع جهان تغییر یافته و مردم به بیداری رسیده اند و حکام موظفند تا با این تحولات تغییرات همراه شوند.

وی افزود: عدم پذیرش این تغییرات و رابطه بسیار ضعیف ملت با دولت، سبب بروز قیام های مردمی و گسترش اعتراضات در کشورهای عربی شده است.

شیخ حسن صفار تصریح کرد: جوامع غربی نیز در گذشته اوضاعی همانند جوامع عربی کنونی داشته اند، ولی با بهبود رابطه دولت با ملت به درمان این معضل پرداختند و آن دوران را «دوران اجتماعی» نامگذاری کردند و از آن دوران تاکنون، شرعیت نظام را از مردم می گیرند و این ملت است که نظام و دولت خود را انتخاب می کند.

خطیب جمعه قطیف حکام عرب را به الگو گرفتن از نظام های غربی دعوت کرد و اظهار داشت: حکام عرب نیز باید همانند نظام های عربی که رابطه بسیار مطلوبی با شهروندان خود دارند و بر اساس آرای آنان انتخاب می شوند عمل کنند و به رابطه های کنونی که سبب قیام ملت شده است پایان دهند.

وی نسبت به آینده امت اسلامی ابراز امیدواری کرد و گفت: ملت های غربی نیز سختی های فراوانی را برای رسیدن به وضعیت کنونی متحمل شده اند و اینگونه نبود که حکام آن زمان به راحتی حاضر به تغییر نظام سیاسی باشند، اکنون نیز ملت های اسلامی با زحمت و مشقت در حال تغییر نظام های سیاسی کشورهای خود هستند و امیدوارم تا تحولات کنونی بتواند آینده ای درخشان را برای امت رقم بزند.

حجت الاسلام صفار نسبت به دخالت کشورهای غربی در امور داخلی کشورهای اسلامی هشدار داد و بیان داشت: رئیس لیبی که خود را پادشاه آفریقا و رهبر جهان اسلام می خواند و شهروندان لیبی را بدون حضور وی بی ارزش می دانست هم اکنون با قیام ملت روبرو شده است و به کشتار و سرکوب آنان می پردازد و مقدمات دخالت غرب را در امور داخلی این کشور فراهم می سازد./980/گ
ارسال نظرات