۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۰۰۱۰۹

یکصد موسسه قرآنی در خوزستان راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از راه اندازی یکصد مؤسسه ثبتی قرآنی در کنار کانون های مساجد فرهنگی هنری استان در سال آینده خبر داد.
حجت الاسلام سپهر، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پیش از ظهر امروز در بازدید از دبیرخانه کانون های مساجد خوزستان، بر ضرورت ترویج و گسترش هر چه بیشتر مسجد محوری و فعالیت های کانون های مساجد استان تأکید کرد و گفت: این استان نیازمند توجه بیشتر به بخش فرهنگی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان این که در سال90 تحولات مهمی در استان خواهیم داشت، افزود: خوزستان در سال 90 به قطب قرآنی کشور تبدیل می شود و در این زمینه 100مؤسسه ثبتی قرآنی در کنار کانون های فرهنگی هنری مساجد راه اندازی می شود.

حجت الاسلام سپهر، با بیان اینکه در جهت بالا بردن انگیزه در بخش های مختلف ارشاد اسلامی باید به فعالیت های فرهنگی رنگ و لعاب دینی دهیم، ادامه داد: در این راستا آمار کمی و کیفی موضوعات قرآنی، اداره ارشاد اسلامی را به یک جایگاه رفیع دینی می رساند.

این فعال عرصه فرهنگی، اضافه کرد: کانون های مساجد به فضل الهی با دلگرمی بیشتری در راستای انجام فعالیت های فرهنگی، دینی، هنری و بالا بردن انگیزه جوانان مساجد در سال آینده، برنامه ریزی می کند و امید است بتوان از این طریق، دین خود را به اسلام، امام خمینی (ره) و شهدا ادا کرد.

وی با ابراز رضایت از فعالیت های دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان طی سال 89، اظهار داشت: موجب افتخار است که کانون های مساجد در استان از جایگاه و مقبولیت بیشتری میان مؤمنان، علما، ائمه جمعه و جماعات، نماینده مجلس و دستگاه های فرهنگی استان برخوردارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، عنوان کرد: خدمات مطلوب کیفی در امور فرهنگی، هنری، دینی و بستر سازی و ساماندهی و توانمندی ها، خلاقیت ها و افکار پاک و انرژی های سرشار از محبت اهل بیت(ع) از کانون های مساجد را شاهد هستیم.

حجت الاسلام سپهر، با بیان اینکه در سال گذشته و سال جاری فعالیت های خوبی در حوزه های دینی، فرهنگی، سیاسی و هنری صورت پذیرفت، تصریح کرد: در این راستا از جمله استان های ویژه ای هستیم که ائمه جماعات کاملاً به جایگاه کانون های مساجد پی بردند./945/پ202/ص
ارسال نظرات