۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۰۰۱۱۹
مدیر رادیو معارف:

دیدار با علما و فرهیختگان از سنت‌های حسنه نوروزی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر رادیو معارف گفت: حضور مؤمنان و متدینان در اماکن تفریحی نه تنها نوعی شکران نعمت است، موجب امر به معروف و نهی از منکر و بازداشتن دیگران از انجام گناه می شود.
حجت الاسلام لطفي نياسر


حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر، مدیر رادیو معارف، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: روحانیان، طلاب و مبلغان در تعطیلات نوروزی به دید و بازدید،‌ سر کشی و صله رحم اقوام و خویشان می‌پردازند، از این رو می‌توانند به صورت چهره به چهره به انجام وظیفه تبلیغی خود در میان اقوام و خویشان بپردازند.

وی در ادامه افزود: یکی از دستورات خداوند به پیامبر(ص) دستور «وَأَنذِرْ عَشِیرَتَکَ الْأَقْرَبِینَ» بود،‌ بر اساس این دستور، پیامبر رحمت(ص) وظیفه داشت خانواده و اقوام نزدیک خود را انذار،‌ راهنمایی و ارشاد کند.

حجت الاسلام لطفی نیاسر اظهار داشت: یکی از رسومی که در برخی از شهرها رواج دارد،‌ دیدار با علما و فرهیختگان آن شهر ها است،‌ از این رو شایسته است این بزرگواران با بیان مبانی دینی و معرفتی، از این فرصت برای ارشاد مردم و بیان آموزه های دینی و فرهنگی استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: در روایات مختلف، از تحویل سال نو، تغییر فصل ها،‌ رستاخیز طبیعت و نوروز برای بیان آموزه هایی همچون تغییر،‌ دگرگونی افراد و تحول از حالات منفی به سمت حالات مثبت، یاد قیامت و معاد استفاده شده است،‌ از این رو این ایام فرصت مناسبی برای یادآوری و سوق دادن افراد به این آموزه‌ها است.

این فعال عرصه رسانه با اشاره به تبلیغ چهره به چهره در این ایام یادآور شد: تبلیغ چهره به چهره به دلیل صمیمیت و نزدیکی بین مبلغ و کسی که این پیام را دریافت می کند و دو سویه بودن آن از ویژگی خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به این که در تبلیغ چهره به چهره مباحث در راستای نیازهای مخاطبان مطرح می شود،‌ تأکید کرد: بسیاری از مباحث اجتماعی و خانوادگی که بر روی منابر نمی توان مطرح کرد، در تبلیغ چهره به چهره به سادگی می توان مطرح کرد و نتیجه گرفت،‌ همچنین بسیاری از قیودی که در منابر رسمی برای مبلغ و مخاطب وجود دارد در این نوع تبلیغ وجود ندارد.

حجت الاسلام لطفی نیاسر با تأکید بر حضور مؤمنان و متدینان در اماکن تفریحی تصریح کرد: یکی از بزرگان می فرمود «اگر از ابتدای انقلاب کنار دریا می رفتیم، بسیاری از مشکلاتی که امروز در این گونه اماکن با آن رو‌به‌رو هستیم به وجود نمی‌آمد».

وی ادامه داد: متدینان باید باور کنند با گوشه نشینی و خانه نشینی آنان چیزی اصلاح نمی‌شود و لازم است در تمام صحنه های اجتماعی حضور داشته باشند، به ویژه آن که خداوند همه امکانات و نعمت های خود را برای همه بندگان به ویژه بندگان مؤمن خود خلق کرده است.

مدیر رادیو معارف بیان داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید «بگو چه کسی زینت‌های الهی را که برای بندگان خود آفریده و روزی‌های پاکیزه را حرام کرده است، بگو اینها در زندگی دنیا، برای کسانی است که ایمان آورده‌اند، اگر چه دیگران نیز با آنها مشارکت دارند؛ ولی در قیامت، خالص برای مؤمنان خواهد بود.»

وی در پایان گفت: حضور مؤمنان و متدینان در اماکن تفریحی نه تنها نوعی شکران نعمت است، موجب امربه معروف و نهی از منکر و بازداشتن دیگران از انجام گناه می شود./919/ت302/ع

ارسال نظرات