۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۰۰۱۴۱
استاد حوزه علمیه قم:

نام امام خمینی هیچ گاه از ذهن نخواهد رفت

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام و المسلمین اراکی گفت: تقوا وحرکت در راه خداوند و تسلیم محض بودن امام راحل باعث شده است که نام ایشان همچنان زنده بماند و هیچ گاه فراموش نمی شود.
محسن اراكي محقق و نويسنده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن اراکی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، چهارشنیه، هجدهم اسفند ماه در جمع طلاب و روحانیان مرکز جامع علوم اسلامی با توجه به وجود مظاهر متنوع دنیا ابراز داشت: حرکت به سوی دنیا حرکت به سمت ضلالت و گمراهی و بطلان است.

وی با بیان این که خداوند در آفرینش دو حیات را برای بشر اعطا کرده است، اظهار داشت: برخی از افراد در حیات گذرای دنیا محبوس می شوند و دیگر انسان ها از این دایره کوچک به سوی حیات اصلی حرکت می کنند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با گوشزد به این که گاهی اوقات انسان بدون توجه و درک درگیر مسایل مادی و دنیایی می شود، خاطرنشان کرد: نگاه خود را نسبت به جهان گسترده تر کنید و خود را در جهان الهی ببینید که سلطان ان فقط خداوند است.

وی با اشاره به این که تامین نیازهای مادی خانواده یک وظیفه است، اظهار داشت: غرق شدن در دنیا و تبدیل شدن مسایل مادی به عنوان دغدغه اصلی مورد مذمت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اراکی با تاکید بر این که در این مسیر زندگانی و تحصیل علم دین نباید به عناوین و سمت ها حتی مرجعیت توجه کرد که اینگونه امور با مرگ پایان می پذیرد، گفت: تقوا وحرکت در راه خداوند و تسلیم محض بودن امام راحل باعث شده است که نام ایشان همچنان زنده بماند و هیچ گاه فراموش نمی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گفت و گوی طلاب ، فضای مدارس علمیه و مساجد باید در محور علم و معنویت باشد و از مباحث دنیوی تا حد امکان اجتناب شود./921/پ202/ص
ارسال نظرات