۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۱۰۰۱۴۳
آیت الله شبستری:

اصل ولایت فقیه منحصر به بعد از انقلاب اسلامی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: اصل ولایت فقیه منحصر به بعد از انقلاب اسلامی نیست بلکه در طول قرن‌های گذشته شخصیت‌های مذهبی و دینی مختلف در مورد ولایت فقیه بحث‌هایی را مطرح کرده‌اند.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در جمع کارکنان حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح آذربایجان شرقی اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی ارتش زیر نظر یک فرد فاسد و دست‌نشانده بیگانه فعالیت می‌کرد اما اکنون به برکت حضور ولایت فقیه در رأس فرماندهی نیروهای مسلح، آنها از یک مشروعیت الهی برخوردار هستند.

امام جمعه تبریز گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باید امروز خداوند را شاکر باشند که در رأس فرماندهی آنان یک فقیه عالیقدر و یک مجتهد جامع‌الشرایط حضور دارد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش سرسپرده دربار و بیگانگان بود و در میان مردم جایگاهی نداشت اما امروز در سایه فرماندهی ولایت فقیه از یک مشروعیت الهی برخوردار است.

وی گفت: با توجه به حضور ولایت فقیه در رأس فرماندهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، شما کارکنان این نیروها، سربازان امام عصر به شمار می‌روید و باید به این امر افتخار کنید.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی اظهار داشت: نقش ولی فقیه در جامعه اسلامی به عنوان عامل وحدت و انسجام در واقع نقش همان نخ تسبیح است که اگر نباشد دانه‌های تسبیح متفرق خواهند شد.

وی تأکید کرد: با توجه به نقش حیاتی ولی فقیه به عنوان نایب امام عصر (عج) در جوامع اسلامی، ایشان عامل وحدت و انسجام در جوامع اسلامی به شمار می‌روند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به این نکته که اصل ولایت فقیه یک اصل مدرن و پیشرفته است، خاطرنشان کرد: اصل ولایت فقیه منحصر به بعد از انقلاب اسلامی نیست بلکه در طول قرن‌های گذشته شخصیت‌های مذهبی و دینی مختلف از جمله شیخ مفید، شیخ طوسی، شیخ انصاری، علامه حلی و.... در مورد ولایت فقیه بحث‌هایی را مطرح کرده‌اند.

آیت‌الله شبستری ادامه داد: اینکه امروز عده‌ای قلیل این اصل مترقی را زیر سئوال می‌برند به دلیل وابستگی آنها به نظام‌های غربی است.

وی گفت: اگر ولایت فقیه نباشد قطعاً جامعه اسلامی دچار نفاق خواهد شد و همه دیدید که در فتنه سال گذشته اگر درایت رهبری و ولی فقیه نبود کشور دچار چه بحران عظیمی می‌شد.

امام جمعه شهر تبریز با اشاره به این نکته که در 32 سال گذشته دشمنان اسلام و انقلاب در صدد ضربه زدن به کشور و انقلاب بوده‌اند افزود: در سایه درایت و رهبری ولایت فقیه با گذشت سه دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی نه تنها خللی در اراده آهنین مردم ایجاد نشده است بلکه روز به روز بر عظمت بین‌المللی انقلاب اسلامی افزوده می‌شود.

وی، بیداری اسلامی ملت‌های مسلمان منطقه را الگو‌برداری از انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ملت‌های مسلمان منطقه با تأسی از انقلاب اسلامی ایران در حال سرنگون ساختن نظام‌های دیکتاتوری و دولت‌های دست‌نشانده استکبار هستند و این همه انقلاب علیه فراعنه در چند ماه اخیر واقعاً یک معجزه الهی است.

آیت‌الله مجتهد شبستری در ادامه با اشاره به فتنه جدید دشمن در کشورمان افزود: اگر چه در سال 88 و بعد از انتخابات سران فتنه به بهانه تقلب در انتخابات عده‌ای از مردم را به خیابان‌ها کشاندند اما در 25 بهمن سال‌جاری مشخص شد که آنها عامل و مزدور بیگانگان هستند.

وی گفت: فتنه روز 25 بهمن یک برنامه طراحی شده از سوی صهیونیست‌ها بود که با هوشیاری مردم ایران و درایت رهبری در نطفه خفه شد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر پیشرفت‌های نظامی کشورمان در سال‌های بعد از انقلاب افزود: همه این پیشرفت‌ها در سایه درایت رهبری و فرماندهی کل قوا حاصل شده است و فرماندهان نیروهای مسلح با توجه به شرایط کنونی کشور بیش از قبل جایگاه رهبری و ولایت فقیه را در میان جوانان به خصوص سربازان تشریح و تبیین کنند./935/د102/ص
ارسال نظرات