۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۱۰۰۱۵۳
صبح امروز صورت گرفت؛

بازدید آیت‌الله صافی گلپایگانی از مسجد امام حسن عسکری قم

خبرگزاری رسا ـ ‌حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، با حضور در مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام از مراحل ساخت و توسعه این مسجد بازدید کرد.
بازديد آيت الله صافي گلپايگاني از مسجد امام حسن عسكري/آرشيو
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌حضرت آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، امروز پنجشنبه 19 اسفندماه با حضور در مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام از مراحل ساخت و توسعه این مسجد بازدید کرد.

براساس این گزارش، این مرجع تقلید در بازدید یک ساعته خود از مراحل مختلف ساخت این مساجد دیدن و از نزدیک در جریان روند پیشرفت و ساخت ساز این بنای مقدس قرار گرفت.

وی در جمع کارگران این بنای مقدس حضور یافت و با بیان سخنانی کارکردن در این مسجد را برای کارگران افتخار بزرگ دانست و از آن‌ها خواست تا از این فرصت بهترین استفاده را ببرند.

این مرجع تقلید خطاب به کارگران این بنای مقدس تصریح کرد: قدر خود را بدانید که چنین توفیقی را پیدا کردید و شکر خدا را بجا آورید که در ساخت چنین مکان مقدس و ارزشمندی فعالیت دارید.

گفتنی است، مسجد امام حسن عسکری علیه السلام در زمان حیات آن امام معصوم و به دستور آن بزرگوار به وکیل خاص خود احمد بن اسحاق قمی که از محدثین بزرگ عالم تشیع است، ساخته شد و بیش از هزار سال است که یکی از مراکز بزرگ عبادی و فرهنگی شهر مقدس قم به شمار می‌آید.

ساختمان جدید این مسجد که با زیربنای 25 هزار متر مربع در حال ساخت است مجهز به پیشرفته‌ترین امکانات و تجهیزات لازم است و افزون بر صحن جامع، دارای کتابخانه،‌ بخش فرهنگی، سالن‌های تدریس و پارکینگ خودرو با ظرفیت 1500 خودرو است.

ساختمان جدید این مسجد مقدس هم اکنون حسب الامر و با اشراف حضرت آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در قم آخرین مراحل ساخت و تجهیز را می‌گذراند و انتظار می‌رود این مسجد یکی از پایگاه‌های عالم تشیع و از افتخارات شهر مذهبی قم شمرده شود./917/پ202/ص
ارسال نظرات