۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۰۰۲۶۷
امام جمعه قم:

تندروی محکوم و از هیچ کس پذیرفته نیست/ فضای صمیمی حاکم بر اجلاس خبرگان نقشه دشمنان را خنثی کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، با مهم توصیف کردن بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری، تندروی را محکوم و غیرقابل پذیرش دانست و تاکید کرد: بیانات رهبر انقلاب مخصوص گروه و شخص خاصی نیست و همه باید به آن توجه کنند.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم ي نجفي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به برگزاری نهمین اجلاسیه خبرگان رهبری ابراز داشت: این اجلاسیه در تاریخ ایران سابقه نداشت که چنین به کانون خبرها تبدیل شود.

وی با بیان اینکه رسانه های بیگانه در خصوص این اجلاس تبلیغات وسیعی به راه انداخته بودند، تصریح کرد: فضای صمیمی که در این اجلاس حاکم شده بود، نقشه دشمنان را خنثی کرد و این فضا می‌تواند برای همه اجلاس ها و انتخابات ها الگو باشد.

خطیب جمعه قم به انتخاب آیت الله مهدوی کنی به عنوان رییس جدید مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و با تجلیل از شخصیت انقلابی و مبارزاتی و همچنین علمی وی، ابراز داشت: آیت الله مهدوی کنی از شاگردان مرحوم حضرت آیت الله بروجردی و امام خمینی (ره) بودند.

آیت الله مهدوی کنی فقیهی عالم و از یاران امام و رهبری است

وی اضافه کرد: ایشان فقیهی عالم، از مبارزان دوران انقلاب و از یاران امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند که در تمام دوران های مختلف به نظام اسلامی ایران و انقلاب خدمت کردند و مسوولیت های متعددی نیز داشتند و همواره مسؤولیت را به خوبی انجام داده اند و هرگز پست و مسؤولیت، موضع ایشان را تغییر نداده است.

امام جمعه قم با آرزوی توفیق برای آیت الله مهدوی کنی در این مسؤولیت، اظهار داشت: ما از نمایندگان مجلس خبرگان و رؤسای آنها قدردانی می کنیم و برای خبرگان درگذشته به ویژه آیت الله مشکینی رییس اسبق این مجلس علو درجات را مسالت می کنیم.

وی بیانیه پایانی اجلاسیه خبرگان رهبری را مهم ارزیابی کرد و گفت: نهمین اجلاسیه خبرگان رهبری بیانیه بسیار مهمی داشت و پس از پایان اجلاس نیز اعضای این مجلس با آرمان های امام خیمنی(ره) تجدیدی پیمان و با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، بیانات مقام معظم رهبری در د یدار اعضای خبرگان رهبری را مهم و کلیدی خواند و تاکید کرد: معظم له در این دیدار مطالب بسیار مهمی را ایراد فرمودند و بر ضرورت جلوگیری از تندروی تاکید و تندروی ها را محکوم کردند.

تندروی محکوم و از هیچ کس پذیرفته نیست

وی با تاکید بر اینکه طبق فرمایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی، تندروی محکوم و از هیچ کسی پذیرفته نیست، افزود: مقام معظم رهبری بین روشنگری مستند، نقد و هتاکی تفاوت قایل شدند و بیاناتی مهمی که ایشان ارائه کردند، ریشه در قرآن و روایات اسلامی دارد.

همه افراد به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی توجه کنند

امام جمعه قم با تاکید بر ضرورت توجه همه افراد به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اظهار داشت: تذکرات و تاکیدات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مقام معظم رهبری، مخصوص یک عده خاص و سن و سال مشخصی نبود و همه باید در رفتار و گفتار به آن توجه کنند.

وی بیان داشت: ما در لبیک و پاسخ به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، از نمازجمعه شهر خون و قیام و از طرف مردم قهرمان این استان اعلام می کنیم ما همه سرباز توایم خامنه ای گوش به فرمان توایم خامنه ای.

راه اندازی سیستم ارتباط از راه دور با حرم کریمه اهل بیت

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) با تسلیت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س)، از این بانوی کریمه به عنوان الگو و اسوه یاد کرد و به تبیین شخصیت ایشان پرداخت و ابراز داشت: حضرت معصومه( س) برای همه به ویژه دختران الگو هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین از راه اندازی سیستم ارتباط از راه دور در مضجع و بارگاه مقدس و منور کریمه اهل بیت(ع) خبر داد وبیان داشت: پس زائران می توانند از راه دور و با یک تماس تلفنی با روضه مقدسه این بانوی باکرامت ارتباط گرفته و ایشان را از راه دور زیارت کنند.

پیروزی انقلاب های منطقه قطعی است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه خطبه های نماز جمعه به تحلیل شرایط بین المللی پرداخت و با اشاره به تحولات منطقه، تصریح کرد: انقلابیون در کشورهای مختلف دستاوردهای خوبی داشتند و اگر سختی ها آنها را از صحنه بیرون نکند پیروزی شان قطعی است.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه انقلاب های منطقه استکبار جهانی را به وحشت انداخته است، موج فراگیر بیداری و خیزش اسلامی را به برکت انقلاب اسلامی ایران دانست و هوشیاری ملت های جهان در مقابل مکرو حیله مستکبران را خواستار شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه، با تبریک عید باستانی نوروز تصریح کرد: ملت ما دراین ایام شاد هستند و باید مراقب باشند تا شادی خود را به گناه آلوده نکنند. /924/پ201/ع
ارسال نظرات