۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۰۰۳۰۴
ائمه جمعه خوزستان:

انتخاب شایسته آیت‌الله مهدوی کنی به ریاست مجلس خبرگان رهبری دشمنان نظام را مأیوس کرد

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب آیت الله مهدوی کنی به عنوان رییس آن مجلس، تقدیر کردند و اظهار داشتند: انتخاب شایسته آیت‌الله مهدوی کنی به ریاست مجلس خبرگان رهبری دشمنان نظام را مأیوس کرد.
آيت الله محمد رضا مهدوي کني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ائمه جمعه استان خوزستان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه، از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب آیت الله مهدوی کنی به عنوان رییس آن مجلس، تقدیر و تشکر کردند و اظهار داشتند: انتخاب شایسته آیت‌الله مهدوی کنی به ریاست مجلس خبرگان رهبری دشمنان نظام را مأیوس کرد.

انتخاب شایسته آیت‌الله مهدوی کنی به ریاست مجلس خبرگان رهبری دشمنان نظام را مأیوس کرد

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، به اجلاس اخیر مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: همه باید به فکر حفظ و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند و این وظیفه‌ای است که بر دوش تک تک مردم است.

امام جمعه ماهشهر با تاکید بر ضرورت خودداری از توهین به اشخاص تصریح کرد: توهین به افراد شرعاً حرام و لازم است از این عمل قبیح و ناپسند دوری شود.

حجت الاسلام غبیشاوی، آیت‌الله مهدوی کنی را از ذخایر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: انتخاب شایسته و به حق آیت‌الله مهدوی کنی به ریاست مجلس خبرگان رهبری دشمنان داخلی و خارجی نظام را مأیوس کرد.

وی با بیان این که امروز مردم لیبی، یمن، مصر و دیگر کشورهای اسلامی با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران قیام کرده‌اند، اظهار داشت: ایران اسلامی یک الگو جامع و کامل برای تمام دنیا است و امید است این اعتراض ها و قیام های مردمی هرچه سریع‌تر به پیروزی بیانجامد.

رییس شورای فرهنگ عمومی ماهشهر با اشاره به فرا رسیدن سال نو و تأکید بر دستگیری از مستمندان و قشرهای مستضعف بیان داشت: همه مردم باید در حد توان خود به نیازمندان و محرومان کمک کرده تا آنها نیز طعم شادی سال جدید را احساس کنند.

انتخاب آیت‌الله مهدوی کنی به ریاست مجلس خبرگان اقدامی شایسته است

حجت‌الاسلام سیدمحمد امام، امام‌ جمعه شوش، انتخاب آیت‌الله مهدوی کنی به ریاست مجلس خبرگان را اقدامی شایسته از سوی نمایندگان خبرگان رهبری دانست و اظهار داشت: آیت‌الله مهدوی کنی با حضور در صحنه‌های انقلاب، در کنار امام خمینی(ره)، نقش مؤثری در شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته است.

امام جمعه شوش در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به خیزش ملت‌های اسلامی در منطقه خاورمیانه، گفت: حکومت حاکمان جور و ظلم در منطقه در حال نابودی است؛ خداوند متعال در قرآن کریم نابودی ظلم را در جهان بشارت داده و خداوند یاور مظلومان و مستضعفان است.

حجت‌الاسلام امام، همچنین با اشاره به هفته منابع طبیعی طبیعت تاکید کرد: همگان وظیفه دارند از محیط زیست و منابع طبیعی که یک نعمت الهی است، خوب نگهداری و حفاطت کنند؛ پوشش گیاهی مناسب علاوه بر ایجاد روحیه نشاط و شادابی از فرسایش خاک و آلودگی هوا نیز جلوگیری می کند.

انتخابات اخیر مجلس خبرگان برگ زرین دیگری در تاریخ فقها به ثبت رساند

حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، به برگزاری انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری و انتخاب آیت الله مهدوی کنی در این سمت اشاره کرد و گفت: این انتخاب به رغم تبلیغات سوء دشمنان در آرامش کامل و در فضایی صمیمی برگزار شد که جای خوشحالی دارد.

امام جمعه دزفول، گفت: این جریان برگ زرین دیگری را در تاریخ علما و فقهای این مرز و بوم رقم زد و بار دیگر موجب ناامیدی دشمنان اسلام، انقلاب و تشیع شد.

وی با اشاره به این که ملت های آزاده منطقه از جمله در لیبی، یمن، عربستان و بحرین راه و هدف خود را شناخته اند، تصور فرونشاندن خروش این ملت ها را با امتیازدهی از سوی حکام جور باطل خواند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: مردم این کشورها اهدافی متعالی دارند و به چیزی کمتر از سرنگونی سردمداران زورگو و مستبد راضی نمی شوند.

وی با بیان این که خوشبختانه انقلاب های مردمی در منطقه وارد مراحل تازه ای شده و در حال تبدیل به حرکتی سراسری است ابراز امیدواری کرد که بزودی ملت ها شاهد ریشه کنی کامل استبداد و در راس آن آمریکای جنایتکار و اسراییل غاصب از منطقه باشند.

امام جمعه دزفول به تشریح وقایع جدید در کشور لیبی و کشتار مردم آزادی خواه این کشور به دست قذافی پرداخت و گفت: انقلابیون در آن کشور جانانه دفاع می کنند، خون داده و به شهادت می رسند اما اجازه سرکوبی قیام را به حاکم خونخوار خود نمی دهند و این بسیار با ارزش است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: ملت لیبی همچون ملت ایران در زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هرگونه دخالت بیگانگان را رد می کنند و این رویه استقلال طلبانه مصداق شعار هایی نظیر 'نه شرقی ،نه غربی ، جمهوری اسلامی ' است.

این استاد حوزه علمیه، گفت: این موضوع بیانگر آن است که کشورهای منطقه از انقلاب ما الهام گرفته و منش و اهداف ملت انقلابی ما را سرلوحه قرار داده اند؛ اکنون اسلام در منطقه در حال پا گرفتن است و در مقابل استکبار جهانی در حال افتادن از اریکه قدرت می باشد.

خطیب جمعه دزفول در خصوص هفته احسان و نیکوکاری نیز گفت: فرهنگ نیکوکاری باید در جامعه رواج یابد و تعیین یک هفته به مناسبت کمک به نیازمندان تاثیر بسزایی در رواج این فرهنگ دارد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی به برگزاری علنی دادگاه پرونده آدم ربایی اخیر در دزفول که منجر به قتل یک نوجوان 16 ساله شد اشاره کرد و اهتمام قوه قضاییه و دادگستری خوزستان به برگزاری این دادگاه در دزفول ، به شکل علنی و گماردن قضات مجرب را قابل تقدیر دانست.

وی گفت: موضوع آدم ربایی قلب مردم شهید پرور دزفول را که در مقابل موشک دشمنان آن مقاومت ها را انجام دادند جریحه دار کرد و از مقامات قضایی انتظار می رود که همانگونه که قبلا نیز مکرر از سوی مردم و مسوولان درخواست شده بود این دادگاه پیش از فرارسیدن سال جدید احکام مجرمان پرونده را صادر مرده و آنها را در ملا عام به سزای عمل ننگینشان برساند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بی سابقه خواند چنین جرایمی در شهرستان تصریح کرد: اجرای سریع و علنی حکم می تواند برای آنان که چنین نیت های شومی را در سر می پرورانند درس عبرتی بزرگ باشد.

انتخاب آیت الله مهدوی کنی انتخاب اصلح بود

حجت الاسلام عبدالله محمدی‌اصفهانی، امام جمعه آبادان، با اشاره به انتقال ریاست مجلس خبرگان از هاشمی‌رفسنجانی به آیت الله مهدوی‌کنی در هفته گذشته‌ اظهار داشت: از مدت‌ها قبل، بنگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌های بیگانه به اشاعه تبلیغات نادرست و واهی پرداخته بودند.

حجت الاسلام محمدی‌اصفهانی، اضافه کرد:‌ با تشخص و جایگاه بالایی که روحانیت همواره از آن برخوردار بوده است، این امر در کمال آرامش و بدون دغدغه خاطر انجام گرفت.

امام جمعه آبادان، با اشاره به برخورد عالمانه و زاهدانه خبرگان در رابطه با انتخابات هیأت رئیسه این مجلس اظهار داشت: خبرگان در برنامه‌های خود با تبعیت از رفتارهای انبیاء و اولیای الهی همواره آبروی و حیثیت خود و دیگران را حفظ کرده است.

وی با اشاره به سوابق روشن و انقلابی آیت‌الله مهدوی کنی خاطر‌نشان کرد: این عالم برجسته از شاگردان بزرگ امام راحل بوده که دارای زهد و تقوا است و همواره مورد اعتماد امام راحل و علما بوده که انتخاب این شخصیت علمی و دینی به ریاست مجلس خبرگان به منزله انتخاب اصلح است.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس خبرگان‌ اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار دو نکته بسیار ارزشمند و حائز اهمیت را بیان کرد که یکی توصیه جوانان به سخنان متناسب با شئون اسلامی و پرهیز از افراط بوده و دیگری خطاب به سالخورگان که به اخبار ناپخته تکیه نکرده و زحمات مسئولان را ارج نهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان، تصریح کرد: دهه چهارم و پنجم فرصت مهمی است که دستاورهای علمی، هسته‌ای و تکنولوژیک کشور را احساس کنیم؛ دشمن همیشه در گوشه‌ای کمین کرده و قصد دارد اسلام و امت آن را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی با اشاره به این که امروز در مناسبات دنیا تفاوت‌ها و تحولات اساسی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: امروز یک فراخوان عمومی در سطح کشورهای اسلامی برای اینکه مردم به خیابان‌ها هجوم آورند و پرخاش و خشم خود را به دیکتاتور نشان دهند، صورت گرفته است.

حجت الاسلام محمدی‌اصفهانی با اشاره به اینکه این راه، راه خون شهدای ماست، اضافه کرد: نسخه‌ای که شهدای و انبیای الهی برای ما پیچیده‌اند امروز در سراسر ‌جهان در حال الگوبرداری و اجرا است؛ از خصایص مردم خداشناس، ستم‌ستیز و مؤمن آن است که در فضای صمیمی با تعامل با یکدیگر کوشش کرده و از دیگران بیگاری نکشند.

امام جمعه آبادان با تبریک به ‌مناسبت سالروز ولادت امام حسن‌عسکری(ع)‌ اظهار داشت: امام حسن‌عسکری(ع) د‌ر مدینه چشم به جهان گشود و دوران پرفراز و نشیب خود را چون دیگر امامان قبل از خود آغاز کرد؛ به‌‌طور کلى‌ دوران‌ عمر 29 ساله‌ امام‌ حسن‌عسکرى‌(ع‌) به‌ سه‌ دوره‌ تقسیم‌ می‌شود.

وی تصریح کرد: دوره‌ اول‌ 13 سال‌ است‌ که‌ زندگى‌ آن‌ حضرت‌ در مدینه‌ گذشت، دوره‌ دوم‌ 10 سال‌ در سامرا قبل‌ از امامت‌ و دوره‌ سوم‌ نزدیک‌ شش سال‌ امامت‌ آن‌ حضرت‌ است؛ از جمله‌ مسائل‌ روزگار امام‌ حسن‌‌عسکرى‌(ع‌) این‌ بود که‌ از طرف‌ خلافت‌ وقت‌، اموال‌ و اوقات‌ شیعه‌، به‌ دست‌ کسانى‌ سپرده‌ مى‌شد که‌ دشمن‌ آل‌ محمد(ص‌) و جریان‌هاى‌ شیعى‌ بودند، تا بدین‌‌گونه‌ بنیه‌ مالى‌ نهضت‌ تقویت‌ نشود.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان، ادامه داد: سرانجام ‌ آن‌ حضرت‌ را روز جمعه‌ هشتم‌ ماه‌ ربیع‌‌الاول‌ سال‌ 260 هجرى‌ با مکر و حیله به شهادت رساندند.

وی همچنین با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال نو و ورود کاروان‌های راهیان نور به این مناطق‌ خاطرنشان کرد: حدود چند دهه است که شهرستان آبادان نقش میزبانی را از افراد فرهیخته‌ای که برای زیارت از یادمان‌ها و مزار شهدای گمنام به این شهرستان سفر می‌کنند را دارد.
امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه اعضای این کاروان‌ها افراد بسیار متشخص و اغلب از خانواده‌های شهدا هستند، افزود: آبادان امروز میزبان فرهیختگان ولایی و خانواده‌های شهدا از سراسر کشور است و مسئولان باید در راستای آرامش و آسایش این کاروان‌ها بیش از گذشته همت و تلاش کنند.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی تصریح کرد: اگر سفری به حد فاصل نجف و کربلا داشته باشید خواهید دید که حسینیه‌ها، عشایر، روستاها و همه شهرها به‌ خوبی و با کمال احترام آماده پذیرایی از زائران هستند؛ مردم شریف این شهرستان نیز باید در حد امکان از توان خود برای حمایت کاروان‌های راهیان نور استفاده کنند چه بسا می‌توانند حسینیه‌های خود را برای اقامت این بزرگواران در اختیار آنها قرار دهند.

این استاد حوزه علمیه آبادان، همچنین با اظهار ناخوشایندی نسبت به عملکرد برخی از مسئولان در مسیر کاروان‌ها راهیان نور، خاطرنشان کرد:‌ مسؤولان آن‌چنان که باید حق میزبانی را نسبت به زوار رعایت نکرده‌اند.

امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه لازم است مسئولان در راستای ورود کاروان‌های راهیان نور به این مناطق همت بیشتری ورزند، تصریح کرد: در سطح شهر نه بنری به‌ مناسبت خوشامدگویی آنها نصب شده و نه اینکه در مسیرهای پرتردد کاروان‌ها امکانات مکفی برای آسایش آنها فراهم آمده است و این موارد باید اصلاح شود.

وی با اشاره به این که امروز ما میزبان پاک‌ترین انسان‌ها‌ هستیم و باید تا می‌توانیم آنها را ارج نهیم، گفت: در ایام نوروز هم کاروان‌های راهیان نور و هم مسافران و میهمانان نوروزی از جای‌جای کشور به این شهرستان سفر می‌کنند؛ استقبال از مهمانان، پاسداری از شأن و منزلت‌شان و توجه داشتن به وظایف میزبانی بسیار مهم و ارزشمند است.

آیت الله مهدوی کنی از یاران محبوب امام راحل و رهبر معظم انقلاب است

حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه بهبهان، با اشاره به انتخاب آیت الله مهدوی کنی، به ریاست مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: انتخاب شایسته ایشان که مجتهدی جامع‌الشرایط و از شاگردان برجسته و مورد علاقه حضرت امام خمینی (ره) و از یاران صدیق و دلسوز رهبر معظم انقلاب است را به وی و اعضای مجلس خبرگان رهبری که حکایت از تدبیر و بصیرت آنان می‌کند، تبریک می‌گوییم.


رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: فضای حاکی از اخلاق و صمیمیت در مجلس خبرگان رهبری آموزنده و باعث آرامش خاطر تمامی علاقه‌مندان و دلسوزان انقلاب شد.

حجت‌الاسلام سلیمانی با تسلیت به‌مناسبت سالروز درگذشت یادگار امام راحل اظهار داشت: مرحوم حاج‌ احمدآقا یادگار امام راحل(ره) وی فردی با دقت و تیزبین در نظام بوده و تا لحظه آخر زندگی، قاطعانه از اصول انقلاب دفاع می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی از نقشه جامع علمی کشور افزود: کشور ما با تأکید رهبر معظم انقلاب باید به مقام برتر علمی و فناوری در منطقه و جهان اسلام دست پیدا کند؛ تدوین نقشه جامع که بعد از چهار سال توسط 2 هزار متخصص به پایان رسید و رونمایی شد، طلوعی برای آغاز رسیدن به اهداف بزرگ علمی و فناوری است.

امام جمعه بهبهان، همچنین در ادامه با اشاره به ادامه حرکت‌های مردمی در کشورهای اسلامی و موج اسلام‌گرایی در منطقه تصریح کرد: همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب با درایت منحصر به فرد خود از شکست محاسبات آمریکا آگاه بود امروز جهان به این اصل مهم رسیده است.

حجت‌الاسلام سلیمانی خاطرنشان کرد: آمریکا با اصرار بر روش غلط و اشتباه خود نه تنها بر ایجاد یک خاورمیانه جدید موفق نشد بلکه برعکس امروز یک خاورمیانه جدید با الگوی متحد اسلامی در حال شکل‌گیری است.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان، ادامه داد: آمریکا باید بداند که جهان با سیاست‌های استکباری جلو نمی‌رود بلکه امروز اراده ملت‌ها حرف اول را می‌زند و دولت‌هایی که با ملت‌های خود هماهنگ نشوند محکوم به شکست هستند.

امام جمعه بهبهان در ادامه با تقدیر از تلاش‌های مخلصانه و خستگی‌ناپذیر سربازان خوشنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات گفت: هوشیاری و دقت نظر این نیروهای مخلص در میدان جنگ نرم و مقابله با دشمنان نظام، ستودنی است؛ مردم باید با بصیرت با این نیروهای جان بر کف همکاری و همیاری کنند.

حجت‌الاسلام سلیمانی در ادامه با اشاره به اهمیت برپایی جشن نیکوکاری خاطرنشان کرد: از مردم مؤمن و متدین می‌خواهیم تا شادی‌ها و عیدی‌های خود را با مستمندان و فقرا تقسیم کرده و برای آخرت خود اجر و پاداش ذخیره کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان، در پایان سخنان خود، با گرامی داشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: درخت و درخت‌کاری باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده تا از این سرمایه‌های عظیم حراست و حفاظت توسط آحاد مردم صورت گیرد.

انتخاب آیت‌الله مهدوی‌کنی از سوی اعضای خبرگان رهبری پاسخ مثبت به فریاد ملت بود

حجت‌الاسلام سید جلیل محقق، امام جمعه شوشتر، با اشاره به انتخاب آیت‌الله مهدوی‌کنی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این انتخاب پاسخ به فریاد ملت در 9 دی‌ ماه سال 88 و 22 بهمن ‌ماه سال جاری است.

این استاد حوزه علمیه شوشتر، در ادامه سخنان خود، ابراز داشت: در حقیقت انتخاب آیت‌الله مهدوی‌کنی از سوی اعضای خبرگان رهبری پاسخ مثبت به فریادهای ملت بود.

امام جمعه شوشتر، در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به هفته درختکاری و طبیعت اظهار داشت: فرهنگ حسنه درختکاری از تاکیدات اسلام است و باید در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به این که درختکاری از سنت‌های پیامبر و حضرت علی (ع) است، گفت: سنت درختکاری از سنت‌های حسنه پیامبر اسلام (ص) و حضرت علی (ع) است که هر کدام در بارورکردن نخلستان‌های فراوانی تلاش داشته‌اند و در این باره در تاریخ صفحات زیادی وجود دارد.

این استاد حوزه علمیه، با تاکید بر اینکه باید با افرایش سطح اراضی تحت کاشت درخت در رفع مشکل گرد و خاک در کشور تلاشی بزرگ کرد، گفت: باید برای رفع مشکل گرد و خاک در کشور تلاش کرد و در این راستا باید برنامه‌های بلند مدت و بزرگ را در کشور اجرایی کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر، با تاکید بر اینکه راه اندازی 200 هزار هکتار بیابان‌زدایی در کشور حرکتی بسیار قابل تقدیر است، گفت: اجرای این برنامه هرچند با تاخیر انجام می‌شود ولی قابل تقدیر است و باید سرعت اجرایی شدن آن در کشور افزایش یابد.

امام جمعه شوشتر، درباره مشکل گرد و خاک در کشور گفت: اگر برای عدم وقوع این مشکل در سال‌های گذشته چاره اندیشی می شد در شرایط کنونی گرفتاری‌ها در کشور به مراتب کمتر بود و هزینه‌ها برای رفع این مشکل بسیار کمتر از شرایط کنونی می‌شد.

حجت الاسلام محقق با اشاره به اینکه حضور مردم در جشن نیکوکاری در کشور قابل توجه بوده است، گفت: حضور قابل توجه مردم در جشن نیکوکاری بسیار قابل تقدیر است و باید در این باره از مردم نیکوکار و نوع دوست ایران اسلامی تقدیر کرد.

امام جمعه شوشتر، با اشاره به اینکه در ایام نزدیک به نوروز باید نظارت‌ها بر بازار زیاد شود، گفت: باید توجه داشت که نظارت بر بازار باید در دستور کار نهادهای ذی‌ربط باشد و در این باره کوتاهی قابل قبول نیست./945/پ201/ص
ارسال نظرات