۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۰۰۳۰۹

برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه تجلی عروج در مشهد

خبرگزاری رسا ـ افتتاحیه نمایشگاه تجلی عروج شب گذشته با حضور مدیر امور خواهران و رییس مجمتع عالی جامعه المطفی العالیمه مشهد در جامعه الهدی مشهد برگزار شد.
نمايشگاه قرآن کريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، افتتاحیه نمایشگاه تجلی عروج، شب گذشته با حضور طلاب خواهر و برادر جامعه المصطفی العالمیه مشهد در جامعه الهدی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام عصارزاده، مدیر امور خواهران مجتمع عالی جامعه المصطفی العالمیه مشهد، هدف از برپایی این نمایشگاه را شناخت قرآن دانست و بیان داشت: این نمایشگاه نشانی برای کارهای خودمان است که ببینیم چقدر به قرآن نزدیک شده ایم.

وی با بیان این‌که با برپایی این نمایشگان دریافتیم که با قرآن خیلی فاصله داریم، اظهار داشت: باید از دستاوردهای این نمایشگاه و اقداماتی که در حوزه قرآن انجام داده ایم برای اجرای بهتر برنامه‌ها و نمایشگاه‌های بعدی در نظر گیریم.

حجت الاسلام عصارزاده ادبیات، فقه، اصول، منطق و فلسفه‌ را برای رسیدن به فهم قرآن ضروری دانست و افزود: همه اینها مقدمه‌ای برای شناخت قرآن است؛ اما اگر هم از این مقدمه استفاده کنیم تا به فهم قرآن برسیم، باز قرآن جایگاه خاص خود را دارد.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که بیان می کنند هر مفسر بخشی از قرآن را نگاه کرده و به جنبه‌ای از آن توجه کرده است، ابراز داشت: امام می فرمایند‌ اینها به قرآن نرسیده‌اند؛ زیرا مقصود قرآن و حدیث تصفیه عقول و تزکیه نفوس است.

مدیر امور خواهران مجتمع عالی جامعه المصطفی العالمیه مشهد با بیان این‌که اگر این‌چنین شد و این‌گونه با قرآن مأنوس شدیم، به درجات بالا در دنیا و آخرت خواهیم رسید، ادامه داد: راه های معرفت خدا متفاوت است، یکی خدا را از طریق فلسفه، دیگری از علوم می شناسد اما ائمه(ع) یک راه معرفتی را به ما نشان داده اند که سریع ترین، نزدیک ترین، بهترین و متقن ترین راه ها برای شناخت خدا محسوب می شود.

وی با اشاره به این‌که اظهار عجز و پی‌بردن به ناتوانی در برابر خدا منجر به معرفت حق می‌شود، یادآور شد: اگر کسی در برابر خدا به مقام عجز رسید و دریابد که در برابر خداوند عاجز است، به معرفت خدا نائل شده است.

حجت الاسلام عصارزاده ابراز داشت: ائمه اطهار(ع) درباره شکرگزاری هم این سخن را گفته‌اند و بیان کرده‌اند حقیقت شکر این است که بدانی از شکر حق عاجزی. ما نیز با برپایی این نمایشگاه دریافتیم از این‌که قرآن را بشناسیم عاجز هستیم حال هر قدر هم قرآن خوانده باشیم از عجز ما کم نمی‌کند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مهدوی‌مهر، رییس مجمتع عالی جامعه المطفی العالیمه مشهد به ایراد سخن پرداخت و در پایان مراسم شرکت کنندگان در این مراسم از نمایشگاه تجلی عروج بازدید کردند./934/پ202/س
ارسال نظرات