۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۰۰۳۶۹
مدیر مدرسه علمیه امام صادق دماوند خبر داد:

اعزام گروه جهادی تبلیغی حوزه علمیه دماوند به شمال خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند از اعزام چهل طلبه این مدرسه در قالب گروه جهادی تبلیغی، به شمال استان خوزستان خبر داد.
حجت‌الاسلام رضا حاج آقايي


حجت‌الاسلام رضا حاج آقایی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از اعزام گروه جهادی تبلیغی این مدرسه علمیه به شمال استان خوزستان خبر داد.

وی با بیان این‌که برخی از طلاب و فارغ‌التحصیلان مدرسه علمیه امام صادق(ع) دماوند با هدف کمک به مناطق محروم اقتصادی، فرهنگی و دینی کشور، گروه جهادی تبلیغی منادی را راه‌اندازی کرده‌اند، افزود:‌ این گروه متشکل از چهل طلبه، 25 اسفندماه به شمال استان خوزستان، منطقه سردشت که یکی از مناطق محروم این استان است، اعزام می‌شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: اعضای این گروه پس از اعزام به 12 منطقه و روستای منطقه سردشت، با محوریت یکی از طلاب معمم این مدرسه علمیه تا پنجم فروردین‌ به مدت ده روز به تبلیغ غیرمستقیم خواهند پرداخت.

وی با بیان این‌که مسؤولیت گروه جهادی تبلیغی منادی برعهده حجت‌الاسلام اسماعیلی یکی از طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند است، اظهار داشت: این گروه تبلیغی نخستین اعزامی است که در این قالب صورت می‌گیرد و امیدواریم برنامه‌های بعدی را محکم‌تر و با آیین‌نامه‌های خاص خود آغاز کنیم.

حجت‌الاسلام حاج آقایی یکی از شیوه‌های تبلیغی مورد استفاده این گروه را تبلیغ چهره به چهره دانست و با اشاره به تأثیر بسیار زیاد حضور مبلغان دین در کنار مردم، گفت: مبلغان اعزامی مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند به تبلیغ مباحث دینی پرداخته و در کنار آن به فعالیت‌های عمرانی هم خواهند پرداخت.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام حاج آقایی پیش از این از تشکیل گروه تبلیغی شهید صادقی مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند خبر داده بود و با اشاره فعالیت بیست نفر از طلاب موفق حوزه علمیه قم در این گروه تبلیغی، خاطرنشان کرد: این گروه، نخستین حرکت تبلیغی خود را محرم سال گذشته و از منطقه قلعه گنج، یکی از مناطق محروم کرمان آغاز کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) دماوند ادامه داد: طلاب مبلغ این گروه، امسال و در ماه مبارک رمضان به گیلانغرب و سر پل ذهاب از مناطق کرمانشاه عزیمت کردند و در مناطقی که کمتر کسی برای تبلیغ به آنجا اعزام می‌شود، رفته و به تبلیغ معارف اهل بیت(ع) پرداختند.

وی از آمادگی گروه تبلیغی شهید صادقی برای نام‌نویسی طلاب مبلغ و مستعد حوزه خبر داد و گفت: این گروه شناسنامه تبلیغی هر منطقه تبلیغی را آماده کرده و در اختیار مراکز اعزام مبلغ همان شهرستان قرار می‌دهد تا مبلغان پیش از اعزام، از کاستی‌های آن منطقه مطلع شوند و با دیدی بازتر نسبت به نیازهای مردم، طبق همان نیازها پاسخ‌گو باشند. /920/پ202/س

ارسال نظرات