۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۰۰۳۷۷

حوزه علمیه تاریخی تبریز میزبان گردشگران نوروزی است

خبرگزاری رسا ـ‌ رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: حوزه علمیه تاریخی طالبیه تبریز در تعطیلات نوروزی میزبان گردشگران نوروزی است.
حوزه علميه طالبيه تبريز
تراب محمدی، رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی امروز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: حوزه علمیه طالبیه تبریز که به عنوان مهد پرورش علمای جهان تشیع محسوب می‌شود، همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی میزبان گردشگران خواهد بود.

وی خاطر‌نشان کرد: مساجد و حوزه‌های علمیه واقع در بازار تاریخی تبریز به دلیل ثبت در یونسکو امسال اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده و گردشگران زیادی نیز در طول سال از نقاط مختلف کشور و دنیا برای دیدن آن آمده‌اند.

محمدی افزود: با در نظر گرفتن جاذبه گردشگری این بنای ارزشمند تاریخی، رایزنی‌های متعددی با اصناف این بازار صورت گرفت و بازاریان موظف به باز‌کردن مغازه‌های خود جهت بازدید گردشگران نوروزی شدند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: افزون بر این، در ایام تعطیلات نوروزی خانه بازار در جوار بازار تبریز به عنوان مرکز اطلاع رسانی گردشگری بازار فعالیت خواهد کرد و اطلاعات و راهنمایی‌های لازم برای گردشگران را ارائه می‌کند.

بنا بر این گزارش، بازار تبریز تابستان امسال در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید و نخستین بازار ثبت شده جهان است. /935/پ202/س
ارسال نظرات