۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۰۳۸۲

آشنایی با پایگاه اطلاع رسانی طلاب افغانستان

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اندیشه به انتشار مقالات طلاب افغانی می پردازد.
انجمن طلاب افغانستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پایگاه اطلاع رسانی طلاب افغانستان حاصل کارگروهی شماری از اعضای انجمن علمی طلاب افغانستان مدرسه امام خمینی (ره) قم است.

این پایگاه که برآیند نظریات دانش آموختگان طلاب سطح سه و چهار جامعه المصطفی العالمیه است، دارای بخش های متنوعی همچون قرآن، حدیث، نهج‌البلاغه، مقالات و پایان نامه‌ها است.

پگاه اندیشه بخشی از این پایگاه است که مطالب نشریه چاپی پگاه اندیشه که در ایران و افغانستان منتشر می شود را به صورت متنی در فضای مجازی منتشر می کند.

 در مقاله‌ای با عنوان آسیب شناسی تربیت دینی در این بخش می‌خوانیم: آسیب‌شناسی دینی، نتیجه کجروی در عرصه روابط عملی و حاصل کج‌اندیشی در مقام نظر است. با توجه به تعامل و در هم تنیدگی عمل و نظر، آسیب‌ها شکل بسیط نظری یا عملی ندارند، بلکه به صورت بافت‌های پیچیده و تو در تو آشکار می‌گردند که در اعمال و اندیشه‌ها یکدیگر را تأیید و تقویت می‌کنند.

با توضیح و تبیین آسیب‌شناسی اجتماعی روشن می‌شود که آسیب شناسی دینی در صدد مطالعه، شناخت، پیشگیری و جلوگیری از بازگشت مجدّد بحران‌هایی است که جامعه دینی ما را تهدید می‌کند.

فرهنگ دینی در جامعه افغانستان در حقیقت خمیرمایه حیات دینی و انسانی، سرچشمه زایش دانش و معرفت و از ارکان بقاء و ثبات ملّی ما، بشمار می‌رود، شناخت به روز آسیب‌ها، آفات و بیماریهای فرهنگی و تربیتی بویژه آسیب‌های دینی به منظور پیشگیری و یا درمان مناسب و به موقع و حداقلّ به منظور انتشار بانگ هشدار در مقابله با هجوم فرهنگی خسارت‌بار بیگانگان امری مهمّ و ضروری به نظر می‌رسد. خصوصاّ با سرعت شگفت‌انگیز ارتباطات و تبادل اطلاعات در عصر اخیر، که جهان انسانی را با همة وسعت آن تبدیل به دهکدةجهانی نموده و به سرعت مرزهای زمانی و مکانی را درنوردیده است و فرهنگ‌های اصیل و غیراصیل ساکنان کرة زمین را تحت سیطره و نفوذ و تأثیر سازنده و یا ویرانگر خود قرار می‌دهد، ضرورت امر را دو چندان می‌سازد.

در بخش مقالات می‌توانید مطالبی پیرامون سیاست، اخلاق، تربیت اسلامی، علوم قرآنی و ... را مطالعه کنید.

همچنین در این پایگاه می توانید اخبار فعالیت های انجمن علمی طلاب افغانستان همچون برگزاری همایش، سمینار و انتشار کتاب و مجله را مشاهده کنید.

پایگاه اندیشه به نشانی
http://andishah.com  در فضای مجازی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد./909/پ202/ع

ارسال نظرات