۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۰۰۴۰۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

گسترش خانه‌های عالم نیاز فرهنگی جامعه امروز است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، توسعه خانه های عالم در مناطق محل استقرار مبلغان را ضروری دانست و گفت: افزایش فعالیت های تبلیغی روحانیان در مناطق مختلف روستایی نیازمند توسعه خانه‌های عالم است.
خانه عالم


حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، توسعه مراکز دینی در روستاها را سبب تحکیم مبانی دینی در این مناطق دانست و خاطر‌نشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران توسعه خانه‌های عالم در روستاها و مناطق محروم است.

وی حضور مبلغان در مناطق محروم و روستایی را ضروری دانست و گفت: با توجه به فعالیت تبلیغی بیش از دویست روحانی طرح هجرت و مستقر بلند مدت در مناطق مختلف این استان گفت: تعداد خانه‌های عالم موجود پاسخگوی نیاز روحانیان نیست.

حجت الاسلام شکریان افزایش تعداد خانه‌های عالم در مناطق محروم و روستایی را سبب اعزام بیشتر مبلغان دانست و بیان داشت: تقویت باورهای دینی در سطوح مختلف جامعه نیازمند حضور گسترده‌تر مبلغان است.

وی
همچنین گسترش خانه‌های عالم در مناطق محروم روستایی را‌ نیازمند مشارکت عمومی مردم دانست و تصریح کرد: البته تا حدودی مشارکت مردمی در ساخت خانه عالم در مناطق روستایی مناسب است که باید گسترش یابد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به توسعه و گسترش خانه‌های عالم در چهار سال گذشته گفت: در‌ سال‌های اخیر شاهد توسعه مراکز دینی به ویژه خانه‌های عالم در استان بودیم.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که دولت، توسعه مراکز دینی را از دغدغه‌های مهم خود می‌داند، افزود: توسعه مراکز دینی به ویژه خانه‌های عالم در استان اثبات کننده این ادعا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراخوان عمومی واحد اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران برای شرکت در آزمون تخصصی دوره های کوتاه مدت در استان، افزود: بیش از 250 روحانی در این آزمون شرکت کردند که از میان آنها 173 نفر پذیرفته شده در یک دوره آموزش کوتاه مدت تخصصی شرکت کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین از طرح جذب و استقرار روحانیان در روستاه های استان خبر داد و یادآور شد: این اداره کل همه ساله بر اساس سهمیه ابلاغی از مرکز از بین روحانیان متقاضی، آزمونی برگزار می‌کند و تعدادی از برگزیدگان این آزمون را برای تبلیغ به مناطق روستایی اعزام می کند./950/پ202/س

ارسال نظرات