۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۰۰۴۱۸

خطیب جمعه قطیف حمله وحشیانه نیروهای سعودی به شهروندان شیعه را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان حمله وحشانه نیروهای سعودی به شهروندان شیعه در شهرهای مختلف منطقه شیعه نشین شرقیه را به شدت محکوم کرد.
شيخ فيصل العوامي خطيب جمعه قطيف عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ فیصل العوامی خطیب جمعه قطیف عربستان، روز گذشته در سخنان هفتگی خود در مسجد امام حسن(ع) این شهر، استفاده از خشونت و تیراندازی به شهروندانی که در پی حقوق خود هستند را به شدت محکوم کرد.

وی گفت: آزادی بیان و مطالبه حقوق نه تنها در اسلام جایز است بلکه این دین مبین به مردم امر کرده که در پی حقوق خود باشند و در برابر ظلم و استبداد ایستادگی کنند و همواره از مردم می خواهد تا به صورت مسالمت آمیز و با حفظ آرامش به دنبال دست یابی به حقوق از دست رفته خود باشند.

شیخ فیصل العوامی افزود: استفاده از خشونت و تیراندازی به سمت مردمی که تنها به دنبال اعاده حقوق خود هستند به شدت محکوم است و عواقب بسیار خطرناکی برای کشور به همراه خواهد داشت.

خطیب جمعه قطیف تاکید کرد: مسوولان باید تحقیقات گسترده خود را در قبال این موضوع به سرعت آغاز کنند و عاملان این جنایت را که کشور را در بحران قرار می دهند محاکمه و به سزای اعمالشان برسانند.

گفتنی است نیروهای امنیتی عربستان روزهای پنجشنه و جمعه به سمت شهروندان شیعه ای که در شهرهای مختلف استان های شیعه نشین شرقیه در اعتراض به ادامه بازداشت جمعی از شیعیان و تبعیض شدید راهپیمایی مسالمت آمیز برگزار کرده بودند حمله و جمع کثیری را زخمی و بازداشت کردند./980/گ
ارسال نظرات