۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۰۰۴۴۷
محقق عرصه مهدویت:

علامت‌های ظهور برای ماجراشناسی است نه ماجراسازی

خبرگزاری رسا ـ مدیر گرره قرآن و حدیث موسسه مهدویت اظهار داشت: ذکر کردن علائم ظهور سیاست‌گذاری اهلبیت(ع) برای جلوگیری از تحریف مهدویت است و اینکه باب مهدی‌های دروغین باز نشود.
ظهور بسيار نزديك است


حجت الاسلام محسن رضایی آدریانی، عضو هیئت علمی موسسه مهدویت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با انتقاد از مستند «ظهور بسیار نزدیک است» بیان داشت: این نرم افزار از جهات گوناگون قابل نقد و بررسی است.

نشانه ها، شرایط ظهور در روایت

وی اظهار داشت: در مجموعه روایات مهدوی، روایاتی مربوط به علائم و حوادث ظهور است که به وقایع یکسال قبل از ظهور پرداخته است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: این نوع روایات که به روایات علائم ظهور معروف شده است به نشانه‌های نزدیک و مقارن ظهور می‌پردازد که البته تمامی نشانه‌ها در یک سطح نیست.

وی گفت: برخی علائم از نشانه‌های مورد تاکید و حتمی ظهور است که می توان به ندای آسمانی، خروج سفیانی، فرو رفتن لشگری در بیابان بیضاء اشاره کرد اما علائم دیگری در روایت است که مورد تاکید قرار نگرفته که می‌توان به روایتی در مورد مشرقی‌ها که به ایرانی ها تطبیق شده است و روایات راجع به وقوع جنگ‌ها اشاره کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: دسته دیگری از روایت به شرایط ظهور پرداخته است و به اموری اشاره کرده که تا محقق نگردد، ظهور رخ نخواهد داد.

وی گفت: از جمله روایتی که مربوط به شرایط ظهور است می توان به وجود سیصد و سیزده یار ویژه و ده هزار یار لشگری اشاره کرد.

وظیفه ما را روایات بیان کننده شرایط نشان می دهد

حجت الاسلام رضایی گفت: روایات ناظر به شرایط، به وظایف منتظران پرداخته است و می‌خواهد به مخاطب بفهماند که اگر مشکلی هست باید آن را مرتفع کنید تا ظهور محقق شود.

وی با اشاره به اینکه ما باید به روایات ناظر به شرایط حساس باشیم، گفت: باید بکوشیم تا جزء سیصد و سیزده یار ویژه و یا ده هزار یار لشگری شویم و دیگران را هم برای عضو شدن هدایت و کمک کنیم.

علائم برای این است که ره گم نکنی

این محقق عرصه مهدویت بیان داشت: روایت علائم فایده‌اش این است که راه را گم نکنیم و نشانه ای است که در مقابل مدعیان دروغین کاربرد دارد.

وی گفت: ذکر کردن علائم ظهور سیاست‌گذاری اهلبیت(ع) برای جلوگیری از تحریف مهدویت است و اینکه باب مهدی‌های دروغین باز نشود.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: نشانه برای نشانه ساختن نیست بلکه برای پیدا کردن راه است.

وی اظهار داشت: اگر باب تطبیق های سست همچون تطبیق های بی پایه شعیب بن صالح بر شخص رییس جمهور یا تحلیل های بی اساس باب شود، هر کس می تواند ادعا کند که او یکی از نشانه ها است و این دامن زدن به بزرگترین تحریف در نشانه‌ها است.

علائم برای ماجرا شناسی است نه ماجرا سازی

مدیر گروه قرآن و حدیث موسسه مهدویت اظهار داشت: تطبیق کردن نشانه هایی که صریح در دلالت است با هزار اما و اگر، غبار آلود کردن فضا و ایجاد فتنه ای جدید است.

وی گفت: مستند ظهور نزدیک است در جامعه ما به ایجاد تفرقه و شکاف دامن زده و موجب دسته بندی و جبهه گیری شده است و تهمت را رواج داده است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: این مستند بیشتر در راستای اهداف دشمن حرکت کرده است و نشانه سازی را رواج داده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید امید کاذب ایجاد کنیم، بیان داشت: این کارها آثار تخریبی بیشتری دارد و باید از آن پرهیز کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: چه بسیار افراد زیادی که در طول تاریخ به شعیب بن صالح معرفی شده‌اند اما گذشت زمان همه ادعاهای واهی را نشان داده است. /909/ت301/ع

ارسال نظرات