۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۰۰۴۷۶
آیت الله شبستری:

وقف کتاب، صدقه جاریه در عرصه فرهنگ عمومی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز خواستار ترویج فرهنگ وقف کتاب به کتابخانه های عمومی شد و تصریح کرد: مردم می توانند با اهدای کتب مفید از جمله کتاب های ارزشمند شهید مطهری با اهدای صدقه جاریه در فرهنگ عمومی جامعه نقش مفیدی ایفا کنند.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار با مسؤولان کتابخانه ‌های عمومی استان اظهار داشت: توسعه کتابخانه های عمومی برای ارتقای سطح بینش و تفکر جوانان ایران اسلامی ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را لازمه ارتقای سطح بصیرت و بینش عموم دانست و خاطر نشان کرد: گسترش خدمات رایگان کتابخانه ای به عموم مردم حرکتی ارزنده در ترویج باورهای دینی در جامعه است.

امام جمعه تبریز گفت: تاکید اسلام بر امر کتابخوانی نشان از توجه این دین مبین بر تولید علم، دانش افزایی و بصیرت در جامعه اسلامی دارد، از این رو متولیان امر کتابخانه های عمومی بایستی نهایت تلاش خود را جهت رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشند.

آیت الله شبستری در ادامه خواستار ترویج فرهنگ وقف کتاب به کتابخانه های عمومی شد و تصریح کرد: مردم می توانند با اهدای کتب مفید از جمله کتاب های ارزشمند شهید مطهری با اهدای صدقه جاریه در فرهنگ عمومی جامعه نقش مفیدی ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تقدیر از فعالیت کتابداران کتابخانه‌های عمومی، بر تکریم ارباب رجوع کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت: برخورد نامناسب با جوانان موجب سرخوردگی آنان با مساله کتابخوانی خواهد بود./935/پ202/ع

ارسال نظرات