۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۰۰۵۳۶
در اهواز برگزار شد؛

همایش تجلیل از 500 طلایه‌دار نجابت بانوان پیشرو در عرصه عفاف و حجاب

خبرگزاری رسا ـ همایش تجلیل از 500 طلایه‌دار نجابت بانوان پیشرو در عرصه عفاف و حجاب در اهواز برگزار شد.
حجاب و عفاف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش تجلیل از 500 طلایه‌دار نجابت بانوان پیشرو در عرصه عفاف و حجاب، صبح امروز با حضور مسؤولان استانی در تالار فردوسی اهواز برگزار شد.

تغییر نگرش جامعه به فرهنگ حجاب نیازمند کار فرهنگی است

حسن رشتی‌زاده، معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز، در این همایش، اظهار داشت: حجاب در تفکر، تعقل و رفتار و منش آن چیزی است که اخلاق و رفتار اسلامی بر آن تاکید دارد و مسلمان‌ها براساس وظایف مشخص شده خود باید بستر مناسب برای رسیدن به این دیدگاه را فراهم آورند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز، با بیان این که بسترسازی برای این نگاه متفاوت به عفاف نیازمند کار فرهنگی است که استمرار و زمان زیادی را می‌طلبد، بیان داشت: این برنامه برای ارج نهادن به این باور نو و همه کسانی که در راستای آن تلاش می‌کنند در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر این که سال‌هاست که دشمن از حجاب و عفاف مسلمانان ترسیده و به هر نحوی از ورود افراد با حجاب به دانشگاه‌ها جلوگیری کرده است، تصریح کرد: آماری که از گرایش جوانان مسیحی به اسلام مشاهده می‌شود، نشان‌دهنده این است که پیام جامعه اسلامی و باورها و ارزش‌های دینی به وسیله این پوشش در حال به اوج رسیدن است و تاثیر مثبت خود را در جوامع مختلف خواهد گذاشت.

رشتی‌زاده، حجاب و عفاف را یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین معیارها و باورهای دینی است که غیرقابل انکار و پنهان کردن دانست و گفت: پس از سفر رییس جمهور به خوزستان فضای مناسبی فراهم شد تا به کارهای ارزشی در استان پرداخته شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز، افزود: یکی از این کارهای مهم و باارزش توسعه فرهنگ حجاب و عفاف بود که جشنواره فرهنگی هنری پرنیان عصمت در همین راستا برگزار شد.

وی با تاکید بر ضرورت مطالعه در خصوص حجاب و عفاف، اظهار داشت: فردی که طلایه‌دار نجابت است باید با مطالعه حجاب خود را برگزیند و نسبت به سؤالات و شک‌هایی که ممکن است در این راه ایجاد شود تحقیق کند.

رعایت حجاب موجب تجلی انسانیت در جامعه است

محمدعلی پورموسوی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان، نیز در این همایش، با بیان‌این‌که خداوند در قرآن‌کریم به موضوع حجاب سفارش کرده است و جامعه اسلامی ایران حجاب را به عنوان یک موضوع ارزشی پذیرفته است، اظهار داشت: ضرورت دارد به موضوعات ارزشی دقت بیشتری شود، در حالی که کمتر به این مهم توجه می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران، این است که نظام آرمانی انسانی موجودیت خود را داشته باشند و در مسیر تکامل گام بردارد؛ نظام آرمانی نظامی است که در بُعد انسانیت به انسان احترام گذاشته می‌شود و انسان به مدد انسانیتش در جامعه آرمانی مورد توجه قرار گیرد؛ جامعه آرمانی در پرتوی وجود حجاب دست یافتنی است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان، اظهار داشت: اگر عفاف در جامعه نباشد انسان از وادی انسانیت خارج می‌شود و سقوط می‌کند و اگر جامعه چهره حجاب به خود گرفت، اعمال زور برداشته می‌شود و انسانیت تجلی پیدا می‌کند.

پورموسوی به انحطاط انسانیت در جوامع غربی اشاره کرد و گفت: جوامع غربی از بُعد علمی پیشرفت‌های خوبی داشت اما از بُعد ارزشی و اخلاقی اُفت پیدا کرده است؛ جامعه آرمانی زن را با حجاب خواستار است تا بُعد انسانیت آن تقویت شود و بتواند همگام با مردان و حتی گامی فراتر از مردان در جامعه بردارند.

مطالعه پیرامون مسأله حجاب و عفاف ضروری است

مریم حیدریان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، در ادامه همایش استانی «تجلیل از 500 طلایه‌دار نجابت بانوان و دختران پیشرو در عرصه عفاف و حجاب»، بر مطالعه پیرامون حجاب و عفاف تأکید کرد و اظهار داشت: با مطالعه، تحقیق و تحلیل پیرامون موضوع حجاب و عفاف می‌توان شبهاتی را که در این زمینه در ذهن خود و اطرافیان وجود دارد، برطرف کرد.

حیدریان افزود: حجاب تنها باور ارزشی جامعه ما نیست و منابع در مورد حجاب و عفاف در سطح داخلی و بین‌المللی زیاد است؛ طلایه‌داران حجاب و عفاف در دوران نوجوانی و جوانی پا در راهی گذاشته‌اند که نقش الگویی دارد و این نقش را باید بیش از پیش حفظ کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، در پایان سخنان خود، یادآور شد: حفظ حجاب در این دوران مهم و قابل تقدیر است، اما تامل در مورد پوشش خود در آینده نیز حائز اهمیت است.

گفتنی است، در نخستین همایش استانی «تجلیل از 500 طلائیه‌دار نجابت بانوان و دختران پیشرو در عرصه عفاف و حجاب» از 100 دختر شهرستان‌های استان و 400 دختر شهرستان اهواز تجلیل شد./945/پ201/ص
ارسال نظرات