۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۱۰۰۵۶۳

درخشش قم در سپهر دانش مرهون حضرت معصومه است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه بیان داشت: امروز قم به عنوان پایگاه نشر احکام الهی و مرکز فکری نظام جمهوری اسلامی ایران می‌درخشد.
حرم حضرت معصومه س


حجت الاسلام سیدمحمد عارف رضوی، کارشناس فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت سالروز رحلت جانگداز حضرت معصومه(س) گفت: در روایات منقول از ائمه (ع)، حضرت معصومه با جلالت خاصی معرفی و مدفن ایشان و قم به عنوان حرم اهلبیت(ع) معرفی شده است.

وی گفت: سفر حضرت معصومه(س) در شرایطی که مسافرت بسیار سخت بود و با توجه به مسافت طولانی مدینه و مرو تنها از سر احساس تکلیف و وظیفه بود و حضرت معصومه(س) زینب‌وار در راه رسیدن به امام زمان خود کوشید.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: کاروان حضرت معصومه(س) در راه مرو با مخالفین روبرو شد و ایشان ضمن این که شاهد شهادت یاران و اقربای خود بودند، بر اساس برخی روایات مسموم و یا مجروح شدند.

وی با بیان این که مرقد حضرت معصومه(س) در حال حاضر، پناه و مأمن حوزه های علمیه است گفت: درخشش قم در سپهر جهان دانش مرهون وجود حضرت فاطمه معصومه (س) است.

حجت الاسلام رضوی ادامه داد: امروز قم به عنوان پایگاه نشر احکام الهی و مرکز فکری نظام جمهوری اسلامی ایران می‌درخشد.

وی گفت: تمامی ائمه معصوم(ع) در راه اعتلای کلمه الله و تحقق فرهنگ اسلامی کوشیده‌اند و در این راه کار فرهنگی مجاهدت کرده‌اند  از این رو می توان گفت سخت کوشی در راه تحقق فرامین الهی بر زمین فصل مشترک تمامی فعالیت‌های انبیا و امامان است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: پیوسته در هر نظام سیاسی اصلی ترین جایگاه به فرهنگ اختصاص دارد و از این رو قم که مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود در رصد جهانیان است.

وی ابراز داشت: نظام اسلامی برآمده از فقاهت شیعی است که در حوزه های علمیه مستند سازی شده و پیوند این دو ناگسستنی است.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز وجود منابع عالی معنوی همچون حرم حضرت معصومه(س) و انتظارات جهانی که از حوزه علمیه قم وجود دارد وظیفه ما را سنگین و مسئولیت ما را دوچندان کرده است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات