۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۱۰۰۵۷۲
با سخنرانی آیت الله یزدی؛

همایش ائمه جماعات و روحانیان منطقه دو قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش روحانیان و ائمه جماعات منطقه دو شهر مقدس قم، با موضوع نقش ائمه جماعات در بصیرت بخشی به مردم با سخنرانی آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین برگزار شد.
همايش بزرگ ائمه جماعات مساجد استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش روحانیان و ائمه جماعات منطقه دو شهر مقدس قم دوشنبه شب، با موضوع نقش ائمه جماعات در بصیرت بخشی به مردم با سخنرانی آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین و نایب رییس مجلس خبرگان رهبری در امامزاده جعفر(ع) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این همایش که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، پایگاه مقاومت حوزه سیزده شهید محمدی و آستان مقدس امام زاده جعفر شهید برگزار شد، افزون بر آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام علی بنایی نماینده مردم قم و حجت الاسلام غلامرضا ناظمی مدیرکل امور خیریه و اوقاف استان قم به ایراد سخن پرداختند.

آیت الله یزدی در این مراسم حفظ رابطه مردم با روحانیت را بسیار مهم ارزیابی و تاکید کرد: تا وقتی که جامعه با روحانیت راستین مرتبط است، اطمینان داریم که راهی که طی می کنیم درست است.

وی تجملات و تشریفات در مساجد را زیبنده ندانست و در ادامه سخنان خود افزود: امروز روحانیان وقتی با مردم روبرو هستند، تنها به نماز خواندن اکتفا نمی کنند، بلکه به مشکلات و دغدغه های آنها نیز توجه می کنند؛ امروز روحانی محترم روحانی است که در متن جامعه و در میان مردم باشد، حرف آنها را بشنود، مشکلات شان را حل کند و آنها را راهنمایی و هدایت کند.

آیت الله یزدی در ادامه سخنان خود با تجلیل از مدیریت های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: در مدت زعامت مقام معظم رهبری حوادث، بحران ها و فراز و نشیب های بسیاری اتفاق افتاده است، به ویژه فتنه سال گذشته در کشور، اما رهبر انقلاب با تدبیر و مدیریت بسیار خوب، کشور و انقلاب را از مخاطرات و بحران ها حفظ کرده و به سلامت عبور داده اند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین گریزی به فتنه سال گذشته در کشور زد و با بیان اینکه امروز بحث فتنه نیست، بلکه مساله ضد انقلاب است، ابراز داشت: امروز سران فتنه را نباید دیگر سران فتنه گفت، بلکه باید به آنها ضد انقلاب گفت، چراکه مستقیما در برابر نظام، امام و رهبری ایستاده اند.

حجت الاسلام علی بنایی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با تبیین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه معصومه و فضائل این بانوی کریمه، گفت: مردم قم در حمایت و تبعیت از ولایت شهره هستند و در این مسیر ثبات قدم داشته اند.

حجت الاسلام غلامرضا ناظمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز در این همایش، احیای موقوفات، عمران و آبادانی بقاع متبرکه و امامزادگان را از جمله ماموریت های این سازمان برشمرد و نقش روحانیان و ائمه جماعات را در فرهنگ سازی برای وقف برجسته توصیف کرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات