۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۵۹۱
مسؤول حوزه علمیه کرمان:

مبلغان مراقب ترویج مکتب ایرانی در نوروز باشند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه کرمان با اشاره به این‌که برخی سعی دارند با ارائه طرحی، نوروز را با استفاده از معیارهای دینی، عیدی ملی دینی جلوه دهند، از مبلغان خواست از این طرح فاصله بگیرند.
مبلغان


حجت‌الاسلام حسین الله‌ورودی، مسؤول حوزه علمیه کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این‌که برخی سعی دارند با ارائه طرحی، نوروز را با استفاده از معیارهای دینی، عیدی ملی دینی جلوه دهند، از مبلغان معارف اهل بیت(ع) خواست از این طرح فاصله بگیرند.

وی با بیان این‌که تبلیغ معارف دین در طول تعطیلات نوروز در گذشته به طور جدی مطرح نمی‌شد که خوشبختانه امسال به جد در حال پیگیری است، افزود: برخی سعی دارند با استفاده از احادیث این عید را دینی جلوه داده و آن را تقویت کنند که مبلغان باید در این زمینه هوشیار باشند.

مسؤول دفتر نمایندگی و نظارت حوزه علمیه قم در استان کرمان وارد شدن مبلغان به طرح ملی دینی شدن نوروز را سبب تقویت طرح خطرناک مکتب ایرانی دانست و از مسؤولان حوزه خواست در این‌باره تذکرات لازم را به مبلغان بدهند.

حجت‌الاسلام الله‌ورودی با اشاره به سنت‌های دیرینه نوروز همچون خانه‌تکانی، دید و بازدید و صله رحم خاطرنشان کرد: هرچند برخی احادیث از ائمه اطهار(ع) در وصف عید نوروز موجود است، اما این احادیث هرگز درصدد تقویت عید نوروز نبوده و نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تبلیغ چهره به چهره از سوی مبلغان در این ایام تأکید کرد و افزود: مبلغان اگر بتوانند در جلسه‌های خانوادگی و دید و بازدیدهای سنتی به تبلیغ معارف دین بپردازند، مسأله تبلیغ در تعطیلات نوروز مانند ماه‌های رمضان، محرم و صفر پررنگ خواهد شد.

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به اهمیت تبلیغ در میهمانی‌ها اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) وقتی درصدد ارشاد بستگان خود برآمدند، میهمانی ترتیب دادند و این خود نشان دهنده آن است که برپایی میهمانی‌ها در ترویج معارف اهل بیت(ع) تأثیر بسیاری دارد.

حجت‌الاسلام الله‌وردی همچنین حضور مبلغان در مساجد محل و یا شهر خود را از دیگر اقدام‌های مناسب برای تبلیغ معارف دین دانست و از روحانیان خواست تا با شرکت منظم و مستمر در مساجد، باب جدیدی را برای تبلیغ باز کنند تا عید نوروز امسال با رنگ و بوی دینی همراه شود.

وی با اشاره به جنبش‌های انقلابی کشورهای یمن، مصر، لیبی، بحرین و تونس، تأثیر آن در دیگر کشورهای مسلمان را یادآور شد و تصریح کرد: یکی از مسائل بسیار مهمی که می‌تواند به عنوان مباحث اصلی مبلغان در طول تعطیلات نوروز مطرح شود، بیان اهمیت جنبش‌های انقلابی کشورهای مسلمان است.

مسؤول حوزه علمیه کرمان با بیان این‌که قیام‌های کشورهای خاورمیانه به سبب نبود رهبری با مشکلاتی مواجه است به انتخابات جدید رییس مجلس خبرگان اشاره کرد و بیان مسائلی که سبب تقویت جایگاه رهبری ‌شود را ضروری دانست.

وی همچنین بیان مسائل اتفاق افتاده در فتنه 88 و نقش برجسته رهبر معظم انقلاب در مهار این فتنه و البته نقش برخی خواص در اوج‌گیری آن را از دیگر مباحث مهمی دانست که مبلغان می‌توانند در طول تعطیلات نوروز برای مردم بازگو کنند. /920/ت301/ع

ارسال نظرات