۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۰۰۶۳۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ راه‌اندازی نخستین مرکز فرهنگی دیجیتال در عجبشیر و جشن نوروز نونهالان مهد قرآن در هشترود از مهمتریت اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرفی گفت: مسابقه نمایشنامه نویسی زنده یاد استاد "قبه زرین" با محوریت کتابهای "لشکر خوبان" و "دا" در تبریز برگزار می‌شود.

علی داننده ادامه داد: این مسابقه با هدف اعتلای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و فرهنگ ایثار و مقاومت و در جهت استفاده از ابزار هنر برای رساندن پیام طلیعه داران وادی نور برگزار می شود.

وی ‌خاطرنشان کرد:‌ تولید متون نمایشی منطبق بر فرهنگ اسلامی و ایرانی،‌ تقویت ارزشهای دینی، ‌ملی و دفاع مقدس و تقویت روحیه خودباوری،‌ ابتکار و خلاقیت در میان جوانان از اهداف اصلی برگزاری این مسابقه است.

وی همچنین شناسایی و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص و ترویج و توسعه فرهنگ و هنر متعهد و رسالت مدار را از دیگر اهداف برگزاری مسابقه یاد شده عنوان کرد.

وی افزود: مسابقه نمایشنامه نویسی همزمان با گرامیداشت یک عمر تلاش بی وقفه زنده یاد استاد "محمود قبه زرین" و با محوریت کتابهای "لشکر خوبان" نوشته "معصومه سپهری" از خاطرات "مهدی قلی رضایی" و کتاب "دا" نوشته "اعظم حسینی" از خاطرات "سیده زهرا حسینی" برگزار می شود.

داننده با اشاره به اینکه آثار منتخب در قالب مجموعه ای چاپ می شود،‌ گفت: موضوعات این مسابقه بر محور نقش دعا،‌توسل و توکل در تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در دفاع مقدس،‌ لشکر عاشورا و تاثیر آن در پیروزی کسب شده در عرصه دفاع مقدس و‌نقش و جایگاه فرمانده هان و بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس ، استوار است.

وی نقش و جایگاه زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، جوانان، معنویت و دفاع مقدس و سایر موضوعات از متن این دو کتاب را از دیگر موضوعات محوری این مسابقه عنوان کرد.

علاقمندان می توانند سه نسخه تایپی آثار خود را تا سی ام خردادماه 1390 به دبیرخانه مسابقه واقع در تبریز،‌اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ارسال نمایند

جشن نوروز نونهالان مهد قرآن در هشترود برگزار شد

در آستانه فرارسیدن سال نو مراسم جشن نوروز نو نهالان موسسه مهد قرآن هشترود در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام سید سعید رشادی، امام جمعه هشترود با اشاره به جایگاه والای قرآن و مفاهیم عمیق آن ، قرآن را تنها عامل رسیدن انسان به کمال و قرب الهی عنوان کرد و گفت: قرآن یگانه راه نجات مسلمانان از استبداد و استعمار افسار گسیخته است و بیداری کنونی جهان اسلام مرهون توجه مسلمانان به مفاهیم عمیق و روشنگرانه قرآن می باشد.

وی با اشاره به این که هر جامعه ای که بیشتر به قرآن توجه داشته کمتر آسیب دیده است تاکید کرد: باید درجوامع اسلامی مردم از همان دوران کودکی قرآن و مفاهیم آن را یاد بگیرند و خانواده ها در این زمینه نقش بسیار مهم و اساسی دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هشترود با تاکید بر این موضوع که تنها الگوی مناسب تربیت کودکان، تربیت قرآنی آنهاست افزود: خانواده ها باید در پرورش کودکان خود، تربیت قرآنی را در اولویت قرار دهند چراکه تربیت قرآنی کودکان هم عامل موفقعیت و کمال آنها در دنیا و هم عامل سعادت آنها در آخرت است.

وی افزود: جامعه اسلامی نیز با داشتن چنین انسانهایی با آموزه های قرآنی نه تنها در مقابل دشمنان و بدخواهان آسیب پذیر نخواهد بود بلکه خود قدرتی تاثیر گذار در روابط بین کشورها و ملت ها است.

نخستین مرکز فرهنگی دیجیتال در عجبشیر راه اندازی شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجبشیر از راه اندازی نخستین مرکز فرهنگی دیجیتال در کانون علی‌بن‌ابیطالب (ع) این شهرستان خبر داد.

فرهاد جبارپور با اشاره به نقش کاربردی و سازنده ایجاد مراکز فرهنگی دیجیتال در گسترش فرهنگ صحیح استفاده از تکنولوژی های نوین و فضای مجازی اظهار داشت: در خانه های فرهنگی دیجیتال و اینترنت پاک‘ بخش بازیهای رایانه‌ای دارای مجوز و مفید با اولویت بازیهای رایانه ای تولید داخل کشور‘ بخش محتوای تلفن همراه ‘بخش آموزش، بخش الکترونیک وغیره راه اندازی می شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا راه اندازی مرکز فرهنگی دیجیتال در این شهرستان در ایجاد و نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از رایانه تاثیرگذار باشد./935/د101/س

ارسال نظرات